۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۲
کد خبر: ۷۴۷۳۴۶

نشست هم اندیشی شبهه پژوهی با عنوان "واکاوی سیره و شهادت حضرت فاطمه" برگزار شد

نشست هم اندیشی شبهه پژوهی با عنوان
نشست هم اندیشی شبهه پژوهی با عنوان «واکاوی سیره و شهادت حضرت فاطمه(س)» با همکاری مرکز مطالعات و پاســخ‌گویی به شبهات حوزه‌های علمیه و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، هم اندیشی شبهه پژوهی با عنوان «واکاوی سیره و شهادت حضرت فاطمه(سلام الله علیها)» با همکاری مــــرکز مطالعات و پــــاســخ‌گـــویـی بــه شــبــهات حوزه‌های علمیه و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها  صبح امروز با حضور و سخنرانی آیت الله نجم الدین طبسی و حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در سالن شهید سلیمانی دانشگاه معارف اسلام قم برگزار شد.

در این نشست که با حضور مبلغان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها برگزار شد، ابتدا آیت الله الدین طبسی با اشاره به فضائل حضرت زهرا(س) در منابع اهل سنت بر لزوم بیان حقایق تاریخی بدون هیچ ملاحظه ای تأکید کرد و بیان داشت که این مهم هیچ منافاتی با وحدت ندارد.

وی در ادامه به برخی منابع اهل سنت که در آنها احادیث فراوانی پیرامون برنامه ریزی غصب خلافت قبل از وفات پیامبر آمده بود اشاره کرد و دلیل اصلی به شهادت رساندن حضرت زهرا(س) را سخنرانی ها و تبیین های ایشان پیرامون غصب خلافت دانست.

در ادامه این نشست حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با انتقاد از محدودیت های قانونی و عرفی، هجرت و تبلیغ چهره به چهره را از واجبات مسلم دانست و بیان داشت: بهترین نوع تبلیغ، تبلیغ چهره به چهره است و باید در این زمینه برنامه ریزی مناسب صورت گیرد و طلاب به نقاط مختلف کشور هجرت کرده و با تک تک اقشار و مردم ارتباط نزدیک داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی یکی از معایب نظام آموزشی کشور را نظریه محور بودن عنوان و تاکید کرد: باید به سمتی برویم که تحقیق ها و پایان نامه هایمان دردی از کشور دوا کند و به در عرصه عمل امتداد پیدا کند.

وی خطاب به مبلغان گفت: باید نهضتی راه بیفتد که منبر ها و سخنرانی ها برپایه قرآن باشد و طلاب باید انس بیشتری با تفاسیر و علوم قرآنی داشته باشند.

این استاد قرآن بر لزوم برنامه ریزی برای استفاده از عموم طلاب تأکید کرد و توضیح داد: در حوزه حدود 10 درصد طلاب مجتهد می شوند و 90 درصد به این مرحله نمی رسند؛ باید برای این 90 درصد برنامه ریزی صحیحی صورت بگیرد. امروز ما برای 10 درصد 600 کرسی درس خارج داریم اما برای 90 درصد برنامه ی خاصی وجود ندارد که می توان از برگذاری دروس نهج البلاغه و صحیفه سجادیه آغاز کرد.

ارسال نظرات