۱۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۷۴۷۹۵
امام جمعه موقت قم:

دشمنان بدانند مردم هرگز از گرد رهبری و نظام جدا نخواهند شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت قم گفت: دشمنان هنوز در تلاشند تا پیوند مردم و مرجعیت برقرار نشود و هنوز هم این آرزو را دارند؛ اما بدانند که این مردم هرگز از گرد رهبری و نظام جدا نخواهند شد.
2/ حجت الاسلام والمسلمين محمد سعيدي امام جمعه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد سعیدی، امام جمعه موقت قم، شب گذشته، 17 بهمن ماه در جمع عزادارن مسجد زین العابدین قم گفت: رمز موفقیت امام خمینی(ره) این بود که مردم را خوب شناخت و آنان را در راه اهداف مقدس و دینی تجهیز و بسیج کرد.

وی افزود: قبل از انقلاب رژیم فاسد شاه متدینین را ضعیف و دشمنان را قوی کرده بود و مادامی که امام به مقابله با مفاسد برخاست مردم غیرتمندانه گرد این وجود مقدس جمع شدند و آنچه را او فرمود تبعیت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به آیه شریفه «هو الذی ایدک بنصره و بالمومنین...» اظهارکرد: مشیت الهی است که خداوند انبیاء و اولیاء الهی را به برکت مردم مورد حمایت قرار می دهد و خداوند امام خمینی را نیز به واسطه مردم مورد حمایت قرار داد.

وی تصریح کرد: پایه و اساس و تکیه انقلاب به لطف الهی دائما بر دوش مردم و اعتقاد و گرایش آنان به رهبری است.

استاد حوزه علمیه قم  ادامه داد: گرایش و اجابت مردم به رهبری هم ناشی از این است که مردم می بینند رهبر برای رضای خداوند و بدون غرض سیاسی و اهداف شخصی، آنان را به سوی خدا و منافع خودشان دعوت می کند.

وی با اشاره به وجه ممیزه انقلاب اسلامی نسبت به سایر کشورها تصریح کرد: امام خمینی(ره) در برخی از کاستی ها که مربوط به ایشان نبود و براثر ضعف اجرایی مسئولان و ... بود از مردم عذرخواهی می کردند که برای مردم هم عجیب بود؛ زیرا در بسیاری از کشورها رهبران از مردم طلبکارند و حتی ضعف های خود را به گردن دیگران می اندازند.

امام جمعه موقت قم با بیان اینکه دشمنان از ناحیه اعتماد مردم به مسئولان لطمه دیده اند عنوان کرد: دشمنان همواره تلاش کرده اند این سرمایه عظیم الهی یعنی نصرت و اعتماد مردم را از رهبری بگیرد چون در هر نهضتی از مقدس ترین تا دنیایی ترین انقلاب ها مادامی که مردم از رهبران جدا شوند دشمنان بیشترین سودها را می برند.

وی ادامه داد: دشمنان وقتی در ماجرای تحریم تنباکو نقش مرجعیت را در حرکت مردم دیدند تصمیم جدی گرفتند که پیوند مردم و مرجعیت برقرار نشود و هنوز هم این آرزو را دارند؛ اما بدانند که این مردم هرگز از گرد رهبری و نظام جدا نخواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: خلف صالح امام مقام معظم رهبری نیز تا به امروز این پایه و رکن اصلی را حفظ کرده و در حوادث مختلف و پدیده های شگفت انگیز بر این عنصر تکیه کردند.

وی در پایان تاکیدکرد: امروز هم تمام کسانی که دل در گرو ولایت و خاندان اهل بیت(ع) دارند چه مسئول باشند و چه مسئولیتی نداشته باشند برای ما محترم اند و سرمایه های ما هستند./917/پ202/ص
ارسال نظرات