۱۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۷۴۸۴۹
استاد حوزه علمیه تبریز:

ایدئولوژی انقلاب اسلامی نیازمند مطالعه بیشتر است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های آذربایجان شرقی گفت: ابر قدرت‌های نظامی و سیاسی جهان پس از انقلاب اسلامی به قدرت ایدئولوژیکی ادیان الهی پی ببرند.
دهه فجر، انقلاب، بهمن


میکائیل جمال پور، رییس سازمان بسیج اساتید دانشگاه های آذربایجان شرقی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: شور انقلابی برجسته‌ترین و مشخص‌ترین وجهه دهه پیروزی انقلاب است، بی تردید این شور منطبق بر یک شعور عظیم اجتماعی بود که سبب پیروزی بزرگ‌ترین حرکت مردمی جهان در دوران معاصر شد.

استاد حوزه علمیه صادقیه تبریز افزود: انقلاب اسلامی بسیاری از معادلات جهانی را بر هم زد، «انقلاب اسلامی» واژه ای که بسیار در باره آن گفته شده‌ اما حقیقت مفهومی آن همواره ناشناخته مانده است.

جمال پور گفت: اتفاقاتی که در مدت ده روز در ایران اسلامی رخ داد، سبب شد ابر قدرت‌های نظامی و سیاسی جهان به قدرت مکاتب ایدئولوژیک وابسته به ادیان الهی پی ببرند موضوعی که به نظر آنان در لابه‌لای سیاست و اقتصاد گم شده بود.

استاد دانشگاه تبریز گفت: دهه فجر یک حماسه تاریخی ناشناخته است و قابلیت مطالعات کارشناسی فراوانی دارد، چراکه جهان پس از پیروزی انقلاب مسیری کاملا متفاوت‌ را طی کرد، بحث درباره تاثیرات عمیق اجتماعی و سیاسی انقلاب اسلامی باید فراتر از تعصبات ملی و مذهبی باشد و تنها در این حالت است که می توانیم به درک روشنی از انقلاب برسیم.

وی افزود: مطالعات‌‌ ماهیتی انقلاب از سوی دشمنان انقلاب از سال ها پیش آغاز شده و اگر ما نتوانیم به جمع بندی کاملی از آسیب های انقلاب برسیم دشمنان اقدام به تخریب مولفه های مثبت انقلاب و بزرگنمایی آسیب‌های فراروی آن خواهند کرد.

رییس سازمان بسیج اساتید دانشگاه های آذربایجان شرقی ابراز داشت: دشمن از این کار دو هدف عمده را دنبال می کند، نخست آن‌که تاریخ انقلاب را منحرف کند و دوم جوانان و نسل های آینده انقلاب را با اما و اگر‌های فراوان درباره انقلاب و ضرورت آن روبه‌رو سازد.

جمال‌پور با اشاره به توطئه‌های اخیر رسانه‌های غربی در به حاشیه کشاندن راهپیمایی مردم ایران در 22 بهمن اظهار داشت: فتنه گران، طرد‌شده های ملت هستند و جایی در صفوف فشرده مردم در 22 بهمن ندارند./935/پ302/س

ارسال نظرات