۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۷۵۱۸۴۸
نمایشگاه مطبوعات؛

نگاه امامین انقلاب به انتخابات تشریفاتی نیست

نگاه امامین انقلاب به انتخابات تشریفاتی نیست
حجت الاسلام والمسلمین خوانساری استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات را تضمین کننده جمهوریت نظام دانست و گفت: انتخابات باید تحت نظارت ولی فقیه و در محدوده قوانین تعیین شده شورای نگهبان، آزاد، شفاف و براساس عدالت برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین خوانساری با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تقدیر و تشکر از فعالیت های جهادی و تبیینی خبرگزاری رسا، اظهار داشت: امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب به اسلامیت و جمهوریت نظام توجه ویژه ای داشته و دارند.

وی با تاکید براینکه امام خمینی(ره) از روی اعتقادی راسخ موضوع جمهوری اسلامی را بیان کردند، گفت: امام خمینی(ره) رای مردم را تشریفاتی قلمداد نکردند و با وجود اینکه امام خمینی(ره) به بعضی از شخصیت های ریاست جمهوری نداند ولی برای احترام به رأی مردم حکم آنها را تنفیذ کردند.

حجت الاسلام والمسلمین خوانساری با تاکید براینکه مشارکت در ایران تشریفاتی نیست، اظهار داشت: در بعضی کشورهای مدعی دموکراسی انتخابات به صورت تشریفاتی برگزار می شود؛ نظر امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب براین است که مردم در انواع و اقسام تصمیم گیری های کلان کشور شراکت و مشارکت مستقیم داشته باشند.

وی در ادامه انتخابات را تضمین کنند جمهوریت نظام دانست و گفت: انتخابات باید تحت نظارت ولی فقیه و در محدود قوانین تعیین شده شورای نگهبان، آزاد، شفاف و براساس عدالت برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین خوانساری با اشاره به رفراندوم 98 درصدی مردم در ابتدای نظام جمهوری اسلامی ایران، گفت: برخی از نظرسنجی های انتخاباتی نظرسازی است و از افرادی با گرایش های خاص گردآوری شده است و مبنای علمی دقیقی ندارد و هدف تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی است.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت مشارکت مردم در انتخابات، گفت: در ایام منتهی به انتخابات شاهد رشد آمار مشارکت مردم در انتخابات خواهیم بود و انشالله مانند سال های گذشته انتخابات پرشوری را خواهیم داشت.

ارسال نظرات