۲۲ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۶:۳۵
کد خبر: ۷۵۲۲۳
بخش پایانی/حجت الاسلام و المسلمین سعیدی:

قوه قضائیه تکلیف کسانی که حرکت روز عاشورا را محکوم نکردند روشن کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین سعیدی گفت: 22 بهمن برای کسانی که با منافقان ساختند و حرکت روز عاشورا را محکوم نکردند زنگ هشداری است و از همین جا از قوه قضائیه می خواهیم تکلیف این مخربین و معاندین را روشن کند.
حجت الاسلام و المسلمين سعيدي امام جمعه موقت قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین محمد سعیدی، امام جمعه قم، 21 بهمن ماه در مسجد اهل بیت قم با قدردانی از پخش برنامه‌های انقلابی از رسانه ملی گفت: من هم از صدا و سیما تشکر دارم و هم انتقاد؛ تشکر از بابت اینکه برخی از اسناد انقلاب را این روزها به سمع و نظر مردم می رساند؛ اما گله دارم که چرا این همه اسناد غنی و مدارک را در بایگانی گذاشته اند و کی می خواهند آن ها را عرضه کنید.

وی ادامه داد: روزنامه ها و تحلیل گران و رسانه ها در این باره می نویسند و مدارکی را هم منتشر می کنند؛ اما در مقابل اسناد و مدارکی که صدا و سیما دارد قابل مقایسه نیست، برخی از مطالبی که امام بیان کردند در این چند روز برای اولین بار پخش شد، چه معنایی دارد که درباره عرضه این سرمایه های ملی احتیاط شود البته بنده مخالف مصلحت اندیشی نیستم؛ اما به هر حال این مسایل باید برای مردم بازگو شود.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی افزود: ما از صدا و سیما در خواست داریم که خدمات و برکات 30 ساله نظام را به صورت مقایسه ای و تطبیقی با قبل از انقلاب به مردم نشان دهند تا عده ای سیاه نمایی نکنند و این همه دستاوردهای نظام را زیر سئوال نبرند.

امام جمعه قم گفت: این روزها عده ای را با عنوان اینکه توبه کرده اند و از گذشته خود پشیمان هستند به صدا و سیما می آورند و مصاحبه می کنند این خوب است؛ اما باید مراقب باشند این موضوع تاکتیک نباشد، دیدند جبهه منحوسشان لکه دار و کثیف شده آمده اند آن را بازسازی کنند و حاضرند فدایی بدهند.

وی ادامه داد: چند عنصر مطرودی که هیچگاه در جامعه پایگاهی نخواهند داشت حاضرند فدایی بدهند؛ اما مردم باید هوشیار باشند که این جبهه در هر قالب و لباس و شکل و فرمی نباید روی کار بیاید و این جبهه دیگر لیاقت مدیریت جامعه را ندارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام راحل مردم را به خوبی می شناختند و از آنان در راه تحقق ارزش های الهی بهره بردند، عنوان کرد: امام خمینی(ره)مردم را ولی نعمت می دانستند و در چارچوب شریعت به رای مردم و نظر مشاوران احترام می گذاشتند و با مردم همراه بودند و با همین حس اعتماد و بهایی که به مردم می دادند و با توکل بر خدا این نهضت عظیم را به وجود آوردند.

وی تاکید کرد: هر کس در طول نظام به مردم احترام گذاشت، با رای مردم بازی نکرد و مردم را فریب نداد موفق شده است و هر کس به مردم به عنوان یک ابزار نگاه کرد برای رسیدن به مقاصدش از مردم رای گرفت و به آنها خیانت کرد از ابتدای انقلاب به چشم خودمان دیدیم که به خاک مذلت نشست و رسوا و سیه روی و عبرت تاریخ شد.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به یوم الله 22 بهمن تصریح کرد: 22 بهمن از یک نظر مانند روز فطر است و از منظرهای دیگر به منزله روز قربان و روز غدیر است، در روز قربان حاجیان قربانی می کنند و مردم ایران نیز در طول این سالها اسماعیل های خود را به قربانگاه فرستاند که مدفن شهدا گویای آن است.

وی با بیان اینکه نظام و دشمنان نظام بر روی راهپیمایی فردا حساب باز کرده اند، ادامه داد: 22 بهمن در حکم روز غدیر است، در این روز حضرت علی(ع) به رهبری و ولایت می رسند و نعمت دین بر مردم کامل شد و در 22 بهمن نیز طاغوت رفت و حجت خدا آمد و امام ولی این امت شد.

امام جمعه قم اظهارداشت: 22 بهمن ماه نهر با برکتی است که از درون مکتب شیعه و با رهبری مرجعیت جاری شد و شفا و رحمت برای مشتاقان و مومنان است و برای منافقان لیبرال ها نیز جز خسران چیز دیگری ندارد. این نهضت همچون قرآن عمل کرد و به مومنان شرف داد و به ایران اقتدار و برای منافقان نیز جز ذلت و خواری هیچ نداشت.

وی با تاکید بر اینکه اگر از انقلاب و ولایت فاصله نگیریم عاقبت به خیر می شویم بیان کرد: 22 بهمن برای کسانی که با منافقان ساختند و حرکت روز عاشورا را محکوم نکردند زنگ هشداری است و از همین جا از قوه قضائیه می خواهیم تکلیف این مخربین و معاندین را روشن کند.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی ادامه داد: احترام به دولت و مسئولان وظیفه الهی است و همه می توانند انتقاد کنند؛ اما نباید انتقادات به چرخه خدمت به مردم خللی وارد کند.

وی در پایان تاکیدکرد: خط روشن ما آن چیزی است که رهبری می فرمایند اگر بفرمایند سکوت، سکوت می کنیم و اگر بگویند به میدان بیائید می آئیم./917/پ202/ص


ارسال نظرات