۲۲ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۷۵۲۹۲
رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع راهپیمایان قمی:

ولایت فقیه جلوی استبداد و دیکتاتوری را می گیرد / مردم در 22 بهمن پاسخ محکمی به تفرقه افکنان دادند

خبرگزاری رسا ـ رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه یافتن کشمکش ها و تنازع ها را به نفع نظام ندانست و تاکید کرد: ادامه دادن ستیز و جدال راه مورد قبول اسلام، امام و انقلاب و رهبری نیست و باید از آن اجتناب کرد.
علي لاريجاني، رييس مجلس شوراي اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر علی لاریجانی نماینده مردم قم و رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع راهپیمایان در حرم کریمه اهل بیت به بررسی نقش ولی فقیه و مقام معظم رهبری در مسائل مختلف انقلاب و کشور پرداخت و گفت: نقش ولایت فقیه در کشور استراتژیک است و تمامی مسائل حساس و با اهمیت ایران در عرصه های مختلف، نقش ولی فقیه در آن بسیار برجسته و ممتاز است.

وی باتاکید بر اینکه ولایت فقیه جلوی استبداد و دیکتاتوری را می گیرد اظهار داشت: در زمان بنی صدر نیز این ولی فقیه بود که جلوی دیکتاتوری وی را گرفت و او از چشم مردم افتاد در دوره دوم خرداد نیز که عده ای در صدد انجام کارهای غلط و اشتباه بودند این ولی فقیه بود که کشور را اداره کرد و نگذاشت این ایده های نامناسب عملیاتی شود.

دکتر لاریجانی اضافه کرد : درحوادث مختلف کشور از جمله پیشرفت های هسته ای نیز که دولت های مختلف با رویکردهای متفاوت به دنبال آن بودند این ولی فقیه بود که با درایت خود از فناوری هسته ای صیانت کرد.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: ولی فقیه در حوادث منطقه ای تمامیت ارضی کشور را حفظ کرد و در جریانات لبنان و غزه نیز نقش ولی فقیه در پیروزی مبارزان حزب الله بسیار برجسته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از شعارهای انحرافی شعار نه غزه و نه لبنان را نماد بی غیرتی دانست و اظهار داشت: ما از این اتفاقات به شدت متاسف هستیم که بعد از سی سال از پیروزی انقلاب اسلامی که با فرهنگ جهاد و شهادت مردم به دست آمد عده ای پیدا شوند و شعار نه غزه و نه لبنان سر بدهند.

وی تاکید کرد: منافع ملی ما با منافع فلسطین در ارتباط مستقیم است و اگر رژیم غاصب اسرائیل بر منطقه مسلط شود همه مسائل را تحت الشعاع قرار می دهد و منافع کشورهای منطقه را به خطر می اندازد.

این استاد دانشگاه در ادامه مبنای امام راحل در اداره کشور را تاکید بر حفظ وحدت در جامعه دانست و گفت: وقتی این بزرگوار ملاک و مبنای کشور را بر وحدت بنیان نهادند ملت ما امروز نیز معیار مسؤولان را با این مهم ارزیابی می کند و ملت با تمسک به همین فکر امام در نهم دی ماه به صحنه آمده و در مقابل توطئه و فتنه گران موضع گیری مستحکمی داشتند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد شدید از موضع گیری های خام و نسنجیده سردمداران آمریکا در مقابل ملت ایران، خطاب به آمریکائی ها تاکید کرد: شما سوگوار افرادی هستید که به جای پیروی از ملت در مقابل ملت حرکت کردند و آشوب و جنجال درست کردند.

لاریجانی تاکید کرد: بسیار خجالت آور است که آمریکا با آن سابقه و فضاحت هایی که در گوانتانامو و ابوغریب از خود به جای گذاشته است امروز برای ما از این حرف ها می زند.

دکتر لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی از حضور پرشور ملت در راهپیمایی روز 22 بهمن پیام های حضور مردم را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه مردم ایران امروز پاسخ محکم و قاطعی به تفرقه افکنان دادند گفت: مهمترین پیام امروز مردم خاتمه پیدا کردن کشمکش ها و جدال و تنازع ها است و همه کسانی که در ماه های اخیر اشتباهی مرتکب شدند باید از حضور مردم درس گرفته و دست از لجبازی و اختلاف افکنی در بین مردم بردارند و بدانند که مهم ترین ماموریت در حال حاضر توسعه و پیشرفت کشور است و این مهم با ادامه کشمکش ها حاصل شدنی نیست.

وی ادامه کشمکش ها و تنازع ها را به نفع نظام ندانست و تاکید کرد: ادامه دادن ستیز و جدال راه مورد قبول اسلام، امام و انقلاب و رهبری نیست و باید از آن اجتناب کرد.

لاریجانی تاکید کرد: ملت امروز اعلام می کند که دست از اقدامات فرسایشی مضر بردارید و آمریکا و ضد انقلاب و دست نشانده های داخلی آنها هم باید بدانند که با ملتی مواجه هستند که تا پای جان در راه ولایت فقیه، انقلاب و رهبری ایستاده اند و در این راه پر افتخار حاضرند جان بدهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خوشبختانه ملت به درستی راه امام و رهبری را یافته است و آن را با قدرت تمام ادامه می دهد و فریب این گونه تحرکات را نیز نمی خورند.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: کسانی که در این مدت به شعله های اختلاف دامن زدند باید از امروز به بعد به خود آمده و با ملت قهرمان ایران همراه و همگام شوند. /924/پ202/ج

ارسال نظرات