۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۷۵۶۸۲۸
حجت الاسلام طباطبایی:

پیشرفت مباحث حدیثی در دوران انقلاب اسلامی قابل قیاس با دوره‌های دیگر نیست

پیشرفت مباحث حدیثی در دوران انقلاب اسلامی قابل قیاس با دوره‌های دیگر نیست
رئیس پژوهشکده علوم و حدیث موسسه دارالحدیث با اشاره به تاثیر انقلاب اسلامی بر گسترش ترجمه متون دینی و حدیثی گفت: در طول مدت پیروزی انقلاب اسلامی رشد و تعالی قابل توجهی در حوزه حدیث و علوم حدیثی را شاهد هستیم.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی رئیس پژوهشکده علوم و حدیث موسسه دارالحدیث در پیش‌همایش حدیثی صدمین سال بازتأسیس حوزه با رونمایی از الکافی با ترجمه فارسی که صبح امروز در سالن همایش مؤسسه دارالحدیث برگزار شد اظهار داشت: مدرسه حدیثی قم مدرسه ای قابل توجه و مهمی بوده که دوکتاب از کتاب های مهم ما از مدرسه حدیثی قم شکل گرفته است.

وی افزود: مباحث حدیثی در یک‌صد سال اخیر مورد توجه قرار گرفته و حدیث و مباحث مربوط به علوم حدیث مورد توجه علمای حوزه های علمیه بوده که اوج فعالیت های حدیثی را بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران شاهد هستیم.

رئیس پژوهشکده علوم و حدیث موسسه دارالحدیث بیان داشت: مباحث حدیثی در نیم قرن اخیر قابل قیاس با دوره های دیگر نیست و الحمدالله در طول پیروزی انقلاب اسلامی رشد و تعالی قابل توجهی در حوزه حدیث و علوم حدیثی را شاهد هستیم.

پیشرفت مباحث حدیثی در دوران انقلاب اسلامی قابل قیاس با دوره های دیگر نیست

وی ابراز کرد: احیای آثار حدیثی در حوزه های علمیه قم به دفعات، احیا و منتشر شده است و علاوه بر تصحیح های فردی، تصحیح های گروهی نیز بعد از انقلاب اسلامی گسترش چشمگیری پیدا کرده است.

حجت‌الاسلام طباطبایی با اشاره به اهمیت تصحیح گروهی کتاب های حدیثی نسبت به تصحیح فردی تاکید کرد: قطعاً محسنات تصحیح گروهی متون حدیثی، نسبت به تصحیح فردی، بیشتر است و در این عرصه افراد به صورت تخصصی وارد کار شده و در بسیاری از موارد، حاصل فعالیت های گروهی، از نقطه قوت بسیار خوبی برخوردار خواهند بود.

ارسال نظرات