۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۷۵۷۳۷۳
مدیر حوزه علمیه فارس:

تاریخ سیاسی شیراز تدوین می شود/از ظرفیت طلاب در راستای تعالی استان فارس بهره گیری شود

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمودی تاکید کرد که جامعه‌ای که دارای هویت ملی و دینی باشد، امید به تمدن‌سازی در آن بالاست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، نشست هم‌اندیشی مدیریت حوزه علمیه فارس و مدیریت شهری شیراز برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمودی در این دیدار تاکید کرد: جامعه‌ای که دارای هویت ملی و دینی باشد، امید به تمدن‌سازی در آن بالاست و برعکس جامعه خالی از هویت ملی و دینی باید تلاش کند تا غنی از این مهم شود.

مدیر حوزه‌های علمیه فارس با ابراز خرسندی از این موضوع که جامعه ما از این‌ جهت جامعه‌ای غنی است، تصریح کرد: اگر سیاست‌گذاران ما به هویت ملی و دینی به‌عنوان شناسنامه جامعه توجه کنند، قطعاً مقدمات تمدن سازی رقم خواهد خورد.

مدیر حوزه‌های علمیه فارس با اشاره به وجود هفت هزار طلبه در شیراز که بیش از دو هزار نفر از آن‌ها در حوزه علمیه قم مشغول به تحصیل و فعالیت هستند، افزود: تا چه اندازه از این ظرفیت برای تعالی جامعه استان فارس بهره‌برداری شده است؟

وی با بیان اینکه چند طرح پژوهشی از جمله طرح تدوین تاریخ سیاسی شیراز در دست اقدام است، گفت: علی‌رغم اقدامات شاخص انجام‌شده و ظرفیت‌های ویژه فارس اما هنوز یک نمایندگی تولیدات حوزوی به‌صورت نرم‌افزاری در این استان نداریم.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی خواستار ایجاد این ظرفیت توسط مدیریت شهری در راستای کمک به پژوهشگران شد و در خاتمه از اهتمام شورای اسلامی و شهرداری کلان‌شهر شیراز در اجرای طرح مسجد محوری تقدیر کرد.

محمدحسن اسدی در این دیدار تصریح کرد: نسبت به ظرفیت‌های حوزه علمیه و طلاب احساس وظیفه می‌کنیم.

شهردار کلان‌شهر شیراز با بیان اینکه هر کمکی که به حوزه‌های علمیه می‌شود، بازخورد و خروجی مثبتی در جامعه به دنبال خواهد داشت، افزود: حجم اقدامات عمرانی و تلاش‌های حوزه فرهنگی و دینی در این دوره از شورای کلان‌شهر شیراز بی‌سابقه است.

ایشان اضافه کرد باید تفاهم‌نامه‌ای  شهرداری شیراز با مدیریت حوزه علمیه منعقد شود و در این تفاهم‌نامه تمام درخواست‌های حوزه علمیه ازنظر حقوقی لحاظ شود و در مورد آن در گروه‌ها و اتاق فکر شورا بحث و بررسی شود که در راستای آن، شهرداری لوایحی را بر اساس زمان‌بندی در آن تفاهم‌نامه مشخص می‌کند و مسیر توسط این لوایح معین می‌شود.

مهندس طاهری ، در این نشست اظهار کرد: ازجمله کارهایی که در دستور کار سازمان فرهنگی قرار دارد؛ تهیه کتاب دانشنامه شیراز است و در بخش تاریخ سیاسی که مدنظر مدیریت حوزه علمیه نیز هست، تدوین کتاب تاریخ شیراز در دستور کار قرار دارد که کار بسیار بزرگی است و یک بخش از آن تاریخ سیاسی است.

وی اظهار امیدواری کرد: با انجام جلسات فصلی یا ماهیانه و ارتباط منظم و مرتب و با یک برنامه‌ریزی مدون و اساسی، می‌توان نشست‌هایی بین مدیریت شهری و حوزه علمیه برای خدمات‌رسانی مثبت و بهینه برگزار کرد تا شاهد اتفاقات خوب و نتایج مطلوب و ایده‌آل باشیم و گام‌های مثبتی درزمینه خدمات‌رسانی به شهروندان صورت بگیرد.

طاهری استفاده از این اساتید در فرهنگسراها را به‌عنوان یک غنا و ذخیره فرهنگی بزرگ دانست و تصریح کرد: حوزه‌های علمیه به‌عنوان یکی از ارکان توسعه فرهنگی هستند و از پتانسیل‌های حوزه علمیه می‌توان در راستای پیشرفت مدیریت شهری نیز استفاده کرد.

ارسال نظرات