۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۷۵۷۶۲۱
حرم مطهر شاهچراغ برگزار می کند؛

مسـابقه بزرگ کتابخوانی اینترنتی ویژه بانوان شیرازی

مسـابقه بزرگ کتابخوانی اینترنتی ویژه بانوان شیرازی
آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(ع)، با هدف ارتقای معرفت دینی، سیاسی و انقلابی بانوان، مسابقه بزرگ کتابخوانی همراه با اهدای جوایز ارزنده برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسا در فارس، آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، با هدف ارتقای معرفت دینی، سیاسی و انقلابی بانوان، مسـابقه بزرگ کتابخـوانی همراه با اهدای جوایز ارزنده برگزار می‌کند.

منبع سوالات این مسابقه از کتاب «خون دلی که لعل شد»، اثر حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی) است. علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت نسخه صوتی رایگان کتاب و شرکت در مسابقه، به پایگاه اینترنتی حرم مطهر حضرت شاهچراغ علیه السلام مراجعه فرمایند. آزمون آنلاین روز دوشنبه ۷ خرداد، از ساعت ۱۰ تا ۱۳ در نشانی eform.shahecheragh.ir/ketab برگزار می‌گردد.

جوایزی که برای این مسابقه بزرگ کتابخوانی در نظر گرفته شده است، شامل ۴۰ سفر زیارتی به مشهد مقدس، حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام، ۴۰ سفر زیارتی به قم، حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها، ۲۰ پلاک طلا، ۵۰ کارت هدیه، ۵۰ چادر نماز و ۱۰۰ هدیه فرهنگی است.

گفتنی است، کتاب «خون دلی که لعل شد» حاوی خاطرات حضرت آیت‌الله العظمی سیّد علی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی) از زندان‌ها و تبعید دوران مبارزات انقلاب اسلامی است. این کتاب ترجمه‌ی فارسی کتاب «إنّ مع الصّبر نصراً» است که پیش از این به زبان عربی در بیروت منتشر و توسط سیّد حسن نصرالله معرّفی شد.‌

آنچه کتاب حاضر را از کتابهای مشابه متمایز می‌کند، بیان حکمت‌ها، درس‌ها و عبرت‌هایی است که به فراخور بحثها بیان شده و هر کدام از آنها می‌تواند چراغ راهی برای آشنایی مخاطب کتاب بویژه جوانان عزیز با فجایع رژیم منحوس پهلوی، و همچنین سختی‌ها، مرارتها و رنجهای مبارزان و در مقابل پایمردی‌ها، مقاومت‌ها، خلوص و ایمان انقلابیون باشد.

زندگینامه خودنوشتِ معظّمٌ‌له، تصاویر مرتبط، و نمایه‌های مختلف از دیگر بخشهای این کتاب است.

امام خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی) در این اثر از روزهای کودکی و اشتغال به تحصیل تا آغاز فعالیت های خود به عنوان یک مبارز علیه رژیم طاغوت و سپس درگیری ها و دستگیری ها، همه چیز را با جزییات دلچسبی شرح داده اند.

از دیگر ویژگی های کتاب «خون دلی که لعل شد»  به قلم رهبر معظم انقلاب، نگارشی به دور از اطناب است؛ ایشان از آوردن مطالب غیرمفید خودداری کرده اند و خواننده هرآنچه می خواند، مطالبی است که به نحوی نکته ای را آشکار می سازد و باقی سرگذشت نامه را پیش می برد. توصیفات در این اثر، با دقت و ظرافتی مثال زدنی به رشته ی تحریر درآمده اند و تصویر جامعی از فضایی که معظّمٌ‌له و دیگر هم‌رزمان پاکبازشان در آن به مبارزه مشغول بودند را به مخاطب نشان می دهد. با وجود این که این کتاب، عمدتا به دوران تبعید و اسارت های رهبر فرزانه‌ی انقلاب پرداخته، اما جزییات دلپذیر و روشنگری از افکار و سیره‌ی آن حضرت در امور زندگانی را نیز به همراه دارد.

ارسال نظرات