۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۷۵۸۵۱۵

شهید رئیسی، پدیده بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بود

شهید رئیسی، پدیده بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بود
آثار سیاسی، اجتماعی، تربیتی و فرهنگیِ شهادت ِرئیس جمهور و همراهان ایشان باید مورد بررسی قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین علی ذوعلم، در نشست «شهادت احیاگر» تاملاتی در ابعاد و آثار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و تربیتی شهادت رئیس جمهور فقید در گام دوم انقلاب که با حضور شخصیت‌های علمی و فرهنگی کشور برگزار شد با اشاره به تحولی که رئیس جمهور شهید در مدیریت کلان کشور بوجود آورد گفت: غیر از ایشان هر کدام از همراهان شهید ایشان به مثابه آیاتی در این زمانه بوده‌اند.

رئیس اندیشکده بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی افزود: همه ما موظفیم این حادثه و به دنبال آن شهادت این عزیزان را به دور از ابعاد عاطفی، بررسی کنیم و آن را مورد تحلیل فرهنگی و تربیتی قرار دهیم.

وی همچنین گفت : آثار سیاسی، اجتماعی، تربیتی و فرهنگیِ شهادت ِرئیس جمهور و همراهان ایشان باید مورد بررسی قرار گیرد.

 

شهادت حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به مثابه خلق معنا در ادبیات انقلاب اسلامی بوده است

عاطفه خادمی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور هم درباره ویژگی‌های مدیریتی شهید رئیسی گفت: رویه رئیسی این گونه بود که هیچگاه از گذشته و شرایطی که در آن دولت را تحویل گرفتند، حرفی نمی زدند. شهادت حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به مثابه خلق معنا در ادبیات انقلاب اسلامی بوده است.

خادمی افزود: حتی شهادت ایشان نیز جمعی و با همراه کردن عده ای از یاران خود بوده است. دغدغه شهید رئیسی همراهی و حضور مردم در حاکمیت بوده است. پرهیز از ایجاد شکاف و دوقطبی‌ها و بهره‌ورسازی ساختارها از دیگر ویژگی‌های مدیریتی ایشان بوده است. مدیریت جهادی همواره در مدیریت شهید رئیسی دیده می‌شد به طوری که درحال حاضر ایشان سمبل یک مدیر جهادی شده‌اند. رئیس جمهور شهید همواره تلاش میکرد شبکه قدرت را تمرکززدایی کند و بدین شکل شبکه قدرت را توزیع کند. انسان انقلابی، خدمت مجاهدانه و اعتماد عمومی پس از شهادت حجت الاسلام والمسلمین رئیسی احیا شد.

سعیدرضا عاملی، رئیس دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران گفت: شهادت حجت الاسلام والمسلمین رئیسی سرمایه اجتماعی ایران را که به نظر می‌آمد تضعیف شده بود، احیا کرد. ساده زیستی شهید رئیسی زبانزد مردم شده است. فیلمی که از منزل ساده مادر ایشان منتشر شد، غوغایی در جهان عرب به پا کرد و با زندگی تجملاتی حاکمان عرب مقایسه شد. حتی بالگرد ایشان و سادگی آن نیز با عبور و مرور دیگر حکام و روسای جمهور جهانیان قابل قیاس است.

ارسال نظرات