۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۷۵۸۵۳۶
حجت الاسلام والمسلمین صلح میرزایی مطرح کرد؛

ویژگی‌های رئیس جمهور در مکتب شهید رئیسی/ انتخابات؛ لیله القدر انقلاب

ویژگی‌های رئیس جمهور در مکتب شهید رئیسی/ انتخابات؛ لیله القدر انقلاب
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه طلوع خورشید ولایت عظما ارواحنا له الفداء از مسیر فرایند انقلاب اسلامی می‌گذرد، افزود: اکنون ملت به برکت خون شهید رئیسی آمادگی برگزاری یکی از بهترین انتخابات تاریخ جمهوری اسلامی را دارد.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سعید صلح میرزایی نماینده مجلس خبرگان رهبری و مدیر دفتر قم موسسه انقلاب اسلامی در نشست تبیین اندیشه با موضوع "شهید آیت الله رئیسی به مثابه رئیس جمهور تراز انقلابی" با عرض تسلیت عروج شهادت‌گونه سید شهدای اهل خدمت، آیت الله رئیسی و همراهان ایشان، تاکید کرد: شهید رئیسی بعد از دوره‌ای که حکمرانی اسلام در حال افول بود و گرایشات غربگرایانه پیدا شد و الگوی دشمن در اداره کشور پیاده شد، تراز ریاست جمهوری را در جمهوری اسلامی بالا برد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری انتخابات را لیله القدر انقلاب دانست و تاکید کرد: باید به شهید رئیسی به مثابه یک رئیس جمهور تراز انقلاب اسلامی نگاه کرد تا راه انقلاب گم نشود؛ گاه کوتاهی و تنبلی، چندین سال انسان را عقب می‌اندازد، رهبر انقلاب تعبیری با عنوان گناهان اجتماعی دارند و مثال زدند مردم تهران شیخ فضل الله نوری یاری نکردند و چند سال بعد زیر چکمه‌های رضاخان بیدار شدند؛ گناه اجتماعی خشک و‌ تر را باهم می‌سوزاند.

اهمیت فراوان ایام تبلیغات ریاست جمهوری

مدیر دفتر قم موسسه انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه سی روز تا انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است، خاطرنشان کرد: این سی روز ارزشمند، اهمیت زیادی دارد، نباید اجازه داد کسی بر دستگاه اجرایی کشور حاکم شود که مانع استجابت دعا‌های مردم شود؛ در روایات آمده است که ترک امر به معروف و نهی از منکر مانع استجابت دعا است.

وی با تاکید براینکه باید از ظرفیتی که با شهادت آیت الله رئیسی برای مشارکت بیشتر و انتخاب اصلح استفاده کرد، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اظهار داشتند برکت شهادت آیت الله رئیسی اعجاب انگیز است و کم‌اند افرادی که با شهادت خود مردم را به هم بریزد؛ زمان تشییع با شکوه شهید حججی آقا در دیدار خانواده معظم این شهید فرمودند بی دلیل این دل‌ها به سمت اینگونه افراد نمی‌رود.

حجت الاسلام والمسلمین صلح میرزایی ضمن بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند برکات شهادت آیت الله رئیس باعث حیات دوباره، وفاق و همبستگی ملت شد و نسبت به برکات چهل و چند ساله خدمت ایشان بیشتر بود، ابراز کرد: برای اینکه به شهید رئیسی به مثابه رئیس جمهور تراز جمهوری اسلامی نگاه شود باید دستگاه فکری ایشان را شناخت؛ شهید رئیسی باورمند به توحید و نفی عبادت طاغوت بود؛ یعنی لا الله الا الله را به معنای واقعی کلمه قبول داشت؛ ایشان به دنبال نرم افزار اسلامی برای اداره کشور بود که در این نرم افزار ترجیح فلاح اخروی بر سعادت دنیوی مقدم است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید براینکه آیت الله رئیسی به شدت دنبال رفاه مردم بود، افزود: شهید رئیسی یک هدف بزرگ در دستگاه فکری خود دنبال کرد و آن حیات طیبه بود؛ حیات طیبه یعنی اینکه انسان سعادت دنیوی و اخروی را باهم به دست آورد.

یکی از اهداف میانی انبیاء را ایجاد رفاه است

مدیر دفتر قم موسسه انقلاب اسلامی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب یکی از اهداف میانی انبیاء را ایجاد رفاه بین مردم دانستند، گفت: رفاه به معنای تجمل و اشرافیگری نیست، بلکه حد کفایتی از معیشت، مسکن، بهداشت و آموزش برای مردم است و شهید رئیسی به شدت به دنبال ایجاد رفاه برای مردم بود.

وی با اشاره به اینکه طلوع خورشید ولایت عظما ارواحنا له الفداء طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب از مسیر فرایند انقلاب اسلامی می‌گذرد، افزود: اکنون ملت به برکت خون شهید رئیسی آمادگی برگزاری یکی از بهترین انتخابات تاریخ جمهوری اسلامی را دارد و هرکدام از ما وظیفه داریم مانند چراغی اطرافیان خود را روشن کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین صلح میرزایی با اشاره به اینکه اکنون دل‌ها آماده پذیرش حق است، اضافه کرد: دشمنان به دنبال خاموشی حرارت دل‌های مومنین در عزای شهید رئیسی هستند و ما باید مراقبت کنیم و کاری شبیه کار امام سجاد علیه السلام و حضرت زینب سلام الله علیها انجام دهیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه گاهی رنج زنده نگهداشتن یاد شهید از شهادت سخت‌تر است، گفت: باید ملاک‌های شهید رئیسی ملاک‌های رئیس جمهور آینده باشد و در دعوا‌های انتخاباتی و رقابت‌های طرفداران نباید این ملاک‌ها فراموش شود؛ اخلاق مداری ویژگی ممتاز شهید رئیسی بود و جریان انقلابی نباید دچار بی اخلاقی شود.

تجدید عهد ملت بزرگ ایران با آرمان‌های انقلاب اسلامی

وی در ادامه افزود: با آمدن شهید رئیسی اتفاقات خوبی در کشور افتاد و تشییع با شکوه شهید رئیسی بار دیگر نشان داد که ملت بزرگ ایران آرمان‌های انقلاب اسلامی را دوست دارند و اگر روزی دلسرد شوند به دلیل فاصله گرفتن حاکمان از آرمان‌ها و شعار‌های اساسی اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین صلح میرزایی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب شعار‌های اخلاق، معنویت، آزادی، استقلال، عقلانیت، عزت و برادری را در بیانه گام مطرح کردند، ابراز کرد: این شعارها، فطری است و هیچگاه کهنه نمی‌شوند و همه انسان‌ها این شعار‌های فطری را دوست دارند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با طرح این سوال که چرا جمعیت میلیونی در تشییع شهید رئیسی حضور داشتند، گفت: شایدمعنای آیه شریفه «ان الذین آمنوا و عملوا صالحات سیجعل لهم الرحمن ودا» علت اساسی حضور پرشکوه مردم در این تشییع باشد؛ ایمان و عمل صالح محبت را در دل مومنین ایجاد می‌کند.

مدیر دفتر قم موسسه انقلاب اسلامی با تاکید براینکه عمل صالح هرکسی به حسبه است، اضافه کرد: عمل صالح فرد عادی با حکمران فرق دارد، جناب مفضل همراه امام صادق علیه السلام در کنار خانه خدا نشسته بود و از شکوه و جبروت اصحاب خلفاء آهی کشید، حضرت علیه السلام پرسیدند چرا ناراحت شدی؟ گفت: دوست دارم که خلافت و حکومت در اختیار شما باشد، حضرت علیه السلام فرمودند: ما اگر حاکم شویم مانند جدمان علی بن ابی طالب علیه السلام، سیاحت‌مان در روز تلاش و در شب‌ها برنامه ریزی برای عملیات است؛ غذای ساده و لباس خشن خواهیم داشت و حکومت رسیدن برای بهره مندی از مطامع دنیوی نیست.

ایمان و عمل صالح مسئولین در دل‌های مومنین ایجاد محبت می‌کند

حجت الاسلام والمسلمین صلح میرزایی با تاکید براینکه ایمان و عمل صالح مسئولین در دل‌های مومنین ایجاد محبت می‌کند، افزود: ویژگی آیت الله رئیس این بود که عمل صالح متناسب با حکمران اسلامی داشت؛ رهبر معظم انقلاب قریب به بیست ویژگی برای آیت الله رئیسی در بیانات مختلف و پیام‌ها برشمرند و فرمودند: رفتار شهید رئیسی در یک دستگاه معرفتی چهارچوب بندی شده قرار داشت.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه آیت الله رئیسی در عین کار و تلاش فراوان بیشتر روز‌ها روزه بود، گفت: شهید رئیسی چهل و چند سال در نظام مقدس جمهوری اسلامی مسئولیت داشتند ولی تفریح نداشتند، مسئولینی در این کشور بودند که با افتخار در کتاب خاطرات خود نوشتند روز تاسوعا یا عاشورا برای تفریح به مناطق تفریحی رفته بودند.

مدیر دفتر قم موسسه انقلاب با تاکید براینکه دستگاه فکری سکان‌دار دستگاه اجرایی کشور باید دستگاه فکری اسلام ناب و ناشی از مکتب امام خمینی (ره) باشد، تصریح کرد: مکتب شهید سلیمانی در مکتب امام خمینی (ره) تعریف می‌شود و با توجه به سخنرانی‌های چند روز گذشته رهبر معظم انقلاب می‌توانیم مکتبی بنام شهید رئیسی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه، بعد از تعریف چارچوب نظری و مبانی ارزشی تفکر شهید رئیسی، چارچوب‌های عملیاتی محقق می‌شود، بیان کرد: باید علت سخت کوشی و تلاشی شهید رئیسی برای خدمت به مردم را در مبانی ارزشی ایشان دنبال کرد؛ علاقه شهید رئیسی به رفتن به میان مردم در دور افتاده‌ترین مناطق در مکتب اسلام ناب، تکریم انسان معرفی می‌شود، آیه شریفه " لقد کرمنا بنی آدم" علت تکریم مردم از طرف مسئولین است.

حجت الاسلام والمسلمین صلح میرزایی با اشاره به اینکه یکی از سخنرانی‌های رهبر معظم انقلاب در سال ۷۹ بی تاریخ  است، گفت: این سخنرانی هیچ زمانی کهنه نمی‌شود، رهبر معظم انقلاب در این سخنرانی مجاهدت علی الدوام و مرزبندی با استکبار را از مبانی اسلام ناب دانستند.

ارسال نظرات