۰۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۷۵۸۷۴
نماینده ولی فقیه در حج و زیارت گیلان:

بیش از 200 روحانی کاروان با سازمان حج و زیارت گیلان همکاری می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در حج و زیارت استان گیلان، از همکاری بیش از 200 روحانی کاروان با این سازمان در استان خبر داد.
اعزام مبلغ
حجت الاسلام محمد رضا شفیعی، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در حج و زیارت استان گیلان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، با بیان این که از این تعداد روحانی کاروان، 65 روحانی در حوزه حج عمره و تمتع با حج و زیارت گیلان در ارتباط هستند، افزود: تا پایان امسال این تعداد به صد روحانی افزایش خواهد یافت.

وی همچنین به حضور روحانیان کاروان در بخش عتبات عالیات اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 150 روحانی در این بخش با حج و زیارت گیلان همکاری می کنند.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در حج و زیارت گیلان، دارا بودن مدرک تحصیلی حداقل پایه دهم حوزوی در بخش حج عمره و دارا بودن مدرک حداقل پایه هشتم‌ برای روحانیان همکار در حوزه عتبات عالیات را ضروری دانست و تصریح کرد: تعداد روحانیان کاروان های حج و زیارت و عتبات و عالیات با توجه به استقبال گسترده مردم افزایش خواهد یافت.

حجت الاسلام شفیعی به برخی ضوابط سازمان حج و زیارت برای جذب روحانیان کاروان ها اشاره کرد و بیان داشت: روحانیان حج عمره بعد از تشرف حداقل هفت بار به حج عمره، سه سال به عنوان معین در کاروان های تمتع همکاری کرده و پس از نظارت و ارزشیابی به عنوان روحانی کاروان تمتع پذیرفته می‌شوند.

وی سطح بالای علمی، آشنایی کامل به تاریخ اسلام و اماکن اسلامی و شیعی و سعه صدر در برقراری ارتباط با زائران را از ویژگی‌های روحانی کاروان‌های زیارتی برشمرد و گفت: حج و زیارت گیلان به صورت پیوسته بر چگونگی فعالیت روحانیان کاروان‌های زیارتی نظارت می‌کند. 

حجت‌ الاسلام شفیعی در پایان افزود: در حال حاضر 65 مداح در کاوران‌های زیارتی عتبات عالیات به همراه روحانیان حضور دارند./950/پ202/س


ارسال نظرات