۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۷۵۹۱۲۹
حجت الاسلام والمسلمین صلح میرزایی؛

در تبیین اجتماعی اندیشه رهبری، هنوز با مطلوب فاصله داریم

در تبیین اجتماعی اندیشه رهبری، هنوز با مطلوب فاصله داریم
نماینده مجلس خبرگان رهبری و مدیر دفتر قم موسسه انقلاب اسلامی گفت: از جمله کار هایی که در رابطه با تبیین اندیشه های فقهی رهبر معظم انقلاب صورت گرفته است، برگزاری دوره های مکتب شناسی فقهی رهبر معظم انقلاب برای سومین سال متوالی است. 

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سعید صلح میرزایی، نماینده مجلس خبرگان رهبری و مدیر دفتر قم موسسه فرهنگی پژوهشی انقلاب اسلامی، در مراسم افتتاحیه دوره مکتب شناسی فقهی رهبر معظم انقلاب یکی از وظایف دفتر حفظ و نشر رهبر معظم انقلاب در قم را زمینه سازی آشنایی هر چه بیشتر علماء و طلاب با اندیشه های رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: یکی از کارهای بزرگی که انجام شده است، استخراج قریب به دو هزار موضوع پایان نامه مرتبط با اندیشه های رهبر معظم انقلاب است.

وی افزود: از ویژگی های مواجهه با مکتب فقهی رهبر معظم انقلاب و نوع نگاه ایشان به ادله احساس قرابت به مکتب قم نسبت به نجف است. از جمله کار هایی که در رابطه با تبیین اندیشه های فقهی رهبر معظم انقلاب که ذیل مساله رهبری ایشان پنهان است، صورت گرفته است، برگزاری دوره های مکتب شناسی فقهی رهبر معظم انقلاب برای سومین سال متوالی است. 

در تبیین اجتماعی اندیشه رهبری، هنوز با مطلوب فاصله داریم

مدیر دفتر قم موسسه انقلاب اسلامی از اهداف برگزاری دوره مکتب شناسی فقهی رهبر معظم انقلاب را تولید ادبیات دانست و گفت: ما به شدت فقر ادبیات داریم و متاسفانه ادبیات در این زمینه کم است و کمتر به آن پرداخته شده است. با همه رشدی که در حوزه علمیه قم نسبت به بیانات رهبر معظم انقلاب داشتیم اما همچنان با مطلوب فاصله داریم. بسیاری از آثار امامین انقلاب خصوصا حضرت امام در مجموعه های انقلابی غریب است.

استخراج دو هزار موضوع پایان نامه مرتبط با اندیشه های رهبر معظم انقلاب

وی افزود: هر چقدر ما بتوانیم ابعاد شخصیتی امامین انقلاب را برای مردم بیان کنیم، دلسپاری مردم به بیانات رهبر معظم انقلاب که مایه رشد اسلام و انقلاب است بیشتر خواهد شد.

حجت الاسلام صلح میرزایی به دیگر اقدامات موسسه انقلاب اسلامی قم اشاره کرد و گفت: نشست های متعدد و دوره های تربیت مدرس مبنی بر کتبی مانند طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن در راستای ترویج اندیشه های رهبر معظم انقلاب برگزار شده است.

در تبیین اجتماعی اندیشه رهبری، هنوز با مطلوب فاصله داریم

عضو مجلس خبرگان رهبری به نقش تبیینی موسسه انقلاب اسلامی قم در مقابله با شبهات برخی از مرتدین سیاسی پرداخته و اظهار داشت: سال گذشته سه دوره سیره سیاسی ائمه اطهار از منظر رهبر معظم انقلاب به عنوان پشتوانه نگاه سیاسی ایشان، مبانی الهیاتی سیره رهبر معظم انقلاب و مبانی فقهی منطق عملکردی رهبر معظم انقلاب طراحی و اجرا شد.

ارسال نظرات