۰۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۷۵۹۲۲

یادواره سردار شهید عباسعلی خمری و شهدای گردان 405 باقرالعلوم در زاهدان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ یادواره سردار شهید عباسعلی خمری و شهدای گردان 405 باقر العلوم با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار سیستان و بلوچستان در مسجد الزهرا شهرک آزادگان زاهدان برگزار شد .
بزرگداشت سردار شهيد عباسعلي خمري در زاهدان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، یادواره سردار شهید عباسعلی خمری و شهدای گردان 405 باقر العلوم با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار سیستان و بلوچستان، فرماندار زاهدان و جمعی از همرزمان آن شهید در مسجد الزهرا شهرک آزادگان زاهدان برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان، با بیان اینکه نظام دین، نظام جنگ و عداوت نیست، اظهار داشت: البته در نظام دین از ظلم پذیری و تسلیم در برابر متجاوز نیز خبری نیست .

امام جمعه زاهدان، افزود: اگر در جهان، نظام تعقل، فطرت و انسانیت حاکم می بود هیچ جنگ و درگیری صورت نمی گرفت . امروز که برخی در جهان راه اشغالگری، قدرت طلبی و چپاول سرمایه کشورها را در پیش گرفته اند آمادگی برای دفاع بر همه واجب است .

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان با قدردانی از رشادت رزمندگان اسلام برای مقابله با باطل، بیان داشت: براساس آیات الهی اگر این جهادها و رشادتها نمی بود دیگر هیچ جای پرستشی برای مسلمان و پیروان دیگر ادیان الهی باقی نمی ماند .

عضو خبرگان رهبری، همچنین با بیان اینکه، مهمترین خصیصه اسلام آمریکایی پذیرش نظام سلطه و همراهی با سلطه گران است، افزود: این لکه ننگ تیره تر از هر سیاهی است و با هیچ آب دریایی پاک نمی شود .

سرهنگ احمد اعرابی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سیستان و بلوچستان، نیز در این مراسم با اشاره به فعالیتهای انجام شده در خصوص بزرگداشت دفاع مقدس و یاد و خاطره شهداء، اظهار داشت: تمام برنامه هایی که تاکنون ساخته شده هنوز نتوانسته حتی پنج دقیقه از حال و هوای شب های عملیات را نشان دهد و بیان کند .

وی، افزود: بر خلاف برخی تصورها آمادگی جسمانی، شناخت اطلاعاتی و دقت عمل از بارزترین ویژگیهای بسیجیان حتی در سخت ترین عملیات ها بود .

اعرابی، نقش سردار شهید عباسعلی خمری را در تربیت و آمادگی نیروها قبل از هر عملیاتی بی بدیل دانست و گفت: بخاطر همین آمادگی ها بود که در عملیات نصر چهار در منطقه کردستان عراق رزمندگان استان سیستان و بلوچستان تنها در مدت بیست دقیقه موفق شدند جمعی از دشمنان تا دندان مسلح متجاوز بعثی را اسیر کنند .

گفتنی است، سردار عباسعلی خمری از فرماندهان گردان 402 باقرالعلوم لشکر 41 ثارالله بود که در عملیات کربلای پنج در سن 22 سالگی به شهادت رسید .
در این عملیات نیروهای اعزامی از استان سیستان و بلوچستان موفق شدند تک و حمله 3 تیپ از نیروهای گارد ریاست جمهوری حزب بعث عراق را به شک انداختند و دشمن را وادار به عقب نشینی کنند ./940/پ202/ص
ارسال نظرات