۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۷۵۹۲۵۲

گزارشی از جلسه ستاد برگزاری مسابقات تفسیر قرآن ویژه روحانیون و طلاب با حضور استاد قرائتی

گزارشی از جلسه ستاد برگزاری مسابقات تفسیر قرآن ویژه روحانیون و طلاب با حضور استاد قرائتی
جلسه ستاد برگزاری مسابقات تفسیر قرآن ویژه روحانیون، طلاب و خانواده آنان در تابستان ۱۴۰۳، با حضور حجت الاسلام قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور، در بیست و یکمین روز از خرداد ماه برگزار شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، جلسه ستاد برگزاری مسابقات تفسیر قرآن ویژه روحانیون، طلاب و خانواده آنان در تابستان ۱۴۰۳، با حضور حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور، در بیست و یکمین روز از خرداد ماه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، در این جلسه با بیان اینکه بعد از انقلاب، کارهای بسیاری در حوزه قرآن انجام شده ولی کافی نیست، گفت: ماه های محرم و صفر و ایام تابستان فرصت مناسبی برای آشنایی جوانان و نوجوانان با تفسیر قرآن کریم است.

رئیس ستاد اقامه نماز ادامه داد: آیاتی در این مسابقه انتخاب کنید که برای نسل نو کاربردی باشد. مدرسین حوزه های علمیه هم تفسیر این آیات را مطالعه کنند. 

وی با تاکید بر اینکه قرآن را جدی بگیرید و خداوند در قرآن انسان را به تدبر در آیات توصیه کرده است، خاطرنشان کرد: جلسات تفسیر را طولانی و بر جوایز تکیه نکنید. آیاتی انتخاب کنید که با ذائقه جوانان و نوجوانان متناسب باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با یادآوری اینکه از ظرفیت منبرهای سخنرانی برای تبلیغ و تفسیر آیات استفاده کنید، گفت: خودتان قرآنی شوید و بدانید اگر قرآن کریم احیا شود بسیاری از مشکلات حل می شود.

در ادامه دبیر ستاد برگزاری مسابقات تفسیر نیز در سخنانی با تشریح جزئیات این مسابقات خاطرنشان کرد: با تشویق استاد قرائتی مسابقات تفسیر از جزء سی ام، بیست و نهم، بیست و هشتم و بیست و هفتم با استقبال خوب طلاب، نیروهای ارتش و سپاه و خانواده هایشان اجرا شد و امسال نیز جلسات برنامه ریزی برای اجرای مسابقات تفسیر از جز بیست و ششم در حال برگزاری است.

آزادی به تعامل و همفکری ستاد مسابقات تفسیر با ۱۲ مرکز حوزوی اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم که تمام طلاب حوزه و نیروهای ارتش و سپاه به همراه خانواده هایشان در این دوره از مسابقات شرکت کنند.

وی با بیان اینکه سوالات این مسابقه از کتاب تفسیر نمونه و تفسیر نور طراحی خواهد شد، اضافه کرد: آزمون‌ در فضای مجازی برگزار می شود. سال گذشته از ۷ هزار نفر ثبت نام کننده ۳۵۰۰ نفر در آزمون شرکت کردند و پیش بینی می شود در این دوره تعداد شرکت کنندگان پنج برابر شود.

آزادی بر ضرورت استفاده از ابزارهای تشویقی برای مشارکت بیشتر طلاب و خانواده هایشان تاکید کرد و گفت: با احتساب حوزه های علمیه شیعه و اهل سنت، جمعیت طلاب و خانواده هایشان ۷۰۰ هزار نفر است که ظرفیت خوبی برای مسابقه محسوب می شود.

دبیر ستاد بزرگداشت مسابقات تفسیر به تقویم اجرایی مسابقه تفسیر جزء بیست و ششم اشاره کرد و افزود: فراخوان مسابقه اوایل تیرماه ۱۴۰۳ منتشر خواهد شد و در ماه محرم و صفر روزانه تفاسیر موجود از این جزء از طریق شبکه های اجتماعی در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد و آزمون را نیز اول ماه ربیع الاول برگزار و از منتخبین در روز ۱۷ ربیع الاول تجلیل شود.

ارسال نظرات