۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۷۵۹۳۱۱

رونمایی از مجموعه آثار «نقد اندیشه سلفی گری ایرانی» بنیاد بین المللی امامت

رونمایی از مجموعه آثار «نقد اندیشه سلفی گری ایرانی» بنیاد بین المللی امامت
با حضور آیت الله حسینی قزوینی و حجت الاسلام والمسلمین سبحانی بنیاد بین المللی امامت از مجموعه آثار «نقد اندیشه سلفی گری ایرانی» رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، با حضور آیت الله سید محمد حسینی قزوینی و حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی بنیاد بین المللی امامت و طلاب و فضلای حوزه از مجموعه آثار «نقد اندیشه سلفی گری ایرانی» رونمایی شد.

در این مراسم که در سالن جلسات بنیاد بین المللی امامت برگزار شد آیت الله قزوینی و حجت الاسلام والمسلمین سبحانی سخنرانی کردند.

مجموعه اندیشه های جریان سلفی گری ایرانی در بوته نقد به هفت جلد رسیده و موضوعاتی مانند توسل، حیات برزخی ، امامت و مهدویت و ریشه ها و اندیشه ها و نقد متنی مبانی کلام امامیه در آن چاپ شده است.

«ریشه ها و اندیشه ها» تالیف جمعی از پژوهشگران؛ «حیات برزخی» «توسل» و «همبستگی قرآن و اهل بیت علیهم السلام » تالیف عبدالعلی موحدی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی ؛ «امامت» «مهدویت» تالیف سیدمحمدمهدی موسوی و سید علی محمد طبسی حائری؛ پژوهشگر بنیاد بین‌المللی امامت؛ «نقد متنی روایات امامیه» تالیف سیدمحمدمهدی موسوی، پژوهشگر بنیاد بین‌المللی امامت در زمره این مجموعه آثار است.

رونمایی از مجموعه آثار «نقد اندیشه سلفی گری ایرانی» بنیاد بین المللی امامت

 حجت الاسلام والمسلمین سبحانی بنیاد بین المللی امامت در این باره گفت: مساله سلفی گری ایرانی در طول سالیان اخیر نه تنها خاموش نشده بلکه جایگاه فزونتر و گسترده تری پیدا کرده است. حوزه های علمیه و محققان و خصوصا امامت پژوهان یکی از اهتمام های اصلی خود را باید در این زمینه صرف کنند.

وی افزود: از حدود 10 سال قبل، این بحث مطرح شد و در آن زمان آثار اندکی در نقد این جریان نوشته شده بود و پیشنهاد شد 7 جلد محققان در نقد این جریان بنویسند و ابعاد مختلف این فکر را مورد نقادی قرار دهند. امروز این 7 جلد به اتمام رسیده است. 6 جلد تک نگاری هایی است که به موضوعات مختلفی می پردازد. یک جلد هم اختصاری از مقالات است که با عنوان ریشه ها و اندیشه هاست.

 

ارسال نظرات