۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۷۵۹۷۸۴

مسجد زینبیه و شوق دلدادگی گروه جهادی آن

مسجد زینبیه و شوق دلدادگی گروه جهادی آن
مسجد و پایگاه زینبیه حوزه حضرت زینب(س) سپاه تبریز مدتی است در حال ساخت و از نظر فیزیکی تعطیل است ولی اعضای گروه جهادی آن همچون گذشته تا اتمام کار ساخت آن دل به دریای عشق زده اند تا شوق دلدادگی بنگارند بر تاریخ زیبای بسیج و وسعت جغرافیای مهربانی.

به گزارش خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، اعضای گروه جهادی پایگاه زینبیه حوزه حضرت زینب(س) سپاه تبریز دور هم جمع می شوند همچون سال های گذشته با بغض هایی که در نگاهشان پیداست و امیدی که در تلاش شان جاری است، هریک به فراخور توان مالی خود دست در دست هم می دهند تا شوق زندگی بکارند بر قاب پنجره خانه های محروم و باب رحمت بگشایند به روی خود.

فرمانده و مسئول گروه جهادی پایگاه زینبیه حوزه حضرت زینب(س) سپاه تبریز در خصوص فعالیت های گروه جهادی این پایگاه و بسیجیان می گوید: اعضای این پایگاه با توجه به محدوده جغرافیایی این منطقه از هر طبقه درآمدی هستند و تلاش می کنند گره از مشکلات مردم بگشایند جنانچه حتی بسیجیانی هم که چندان درآمدی ندارند پا به پای خیران پایگاه لحظه ای از پای ننشستند و همگام با همدیگر هریک به وسع و توان خود گوشه کار را می گیرند.

خدیجه منافی تهیه جهیزیه و سیسمونی برای خانواده های بی بضاعت را از دیگر کارهای خیر بسیجیان پایگاه زینبیه می شمارد و اضافه می کند: به همت خیرین و کمک بسیجیان این پایگاه چندین جهیزیه و سیسمونی هر سال تهیه و اهدا می شود.

وی ادامه می دهد: بسته های تحصیلی و نوشت افزار دانش آموزان بی بضاعت و کم توان از دیگر اموری است که توسط بسیجیان این پایگاه تهیه و اهدا می شود.

منافی کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را از دیگر اقدامات گره جهادی و بسیجیان پایگاه زنبیه می شمارد و می گوید: تاکنون با جمع آوری میلیون ها تومان توانستیم بدهی کامل یک نفر و بخشی از بدهی زندانی دیگر را تهیه و موجب آزادی آن ها شویم.

این فرمانده بسیجی دلجویی از سالمندان، سرکشی به کودکان کم توان ذهنی مجتمع فیاض بخش بهزیستی تبریز را از مهم ترین اقدامات گروه جهادی خود عنوان و بیان می کند: از آغاز امسال نزدیک به هفت بار از کودکان مجتمع بهزیستی دیدار و چندین بار به سالمندان سرکشی داشتیم و برای آن ها در مناسبت های مختلف ماکارونی تهیه و در برخی مناسبت ها بری کودکان جشن تولد گرفتیم.

منافی اضافه می کند: تهیه بسته های معیشتی در مناسبت های مختلف همچون سال نو، شب یلدا، ماه رمضان، پخت غذای گرم از جمله در روز غدیر، اهدای نزدیک به 50سری جهیزیه و سیسمونی از دیگر کمک هایی است که به خانواده های کم برخوردار توسط اعضای گروه جهادی این پایگاه شده است.

وی از دیگر اقدامات این گروه جهادی را برپایی ایستگاه های صلواتی نام می برد و ادامه می دهد: ایستگاه صلواتی اخیر به مناسبت گرامیداشت شهدای خدمت و ارتحال امام خمینی(ره) در گلزار شهدای بقائیه دایر شد که فرمانده سپاه عاشورا نیز در آن حضور یافته و به بسیجیان خداقوت گفت.

منافی اظهار می دارد: هر فردی برای دریافت کمک مراجعه می کند یا معرفی می شود به هرحال بسیج و مسجد را مامن و خانه امید خود می داند که می آید برای همین تلاش می کنیم تا دست رد به سینه کسی نزنیم و با تکیه بر تعالیم و آموزه های دینی و پیامبر گرامی اسلام که از مسجد به عنوان پایگاه اجتماعی نام بردند تکیه گاه افراد محروم و بی بضاعت باشیم.

وی خاطرنشان می کند: درست است هنوز پایگاه به خاطر کار عمرانی تعظیل است ولی اعضای گروه جهادی و بسیجیان با حضور در حوزه حضرت زینب(س) و یا مساجد دیگر کارهای خود را پیش می برند و امید است در آینده ای نزدیک با پایان کار عمرانی بتوانیم کارهای بیشتر از این نیز برای خدمت به مردم انجام دهیم.

وحید نستوهی
ارسال نظرات