۰۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۷۶۱۴۹
دبیر کمیته همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی:

مدارس آذربایجان شرقی نیازمند حضور بیشتر مبلغان حوزه هستند

خبرگزاری رسا ـ دبیر کمیته همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه آذربایجان شرقی گفت: مدارس این استان با کمبود روحانی روبه‌رو است.
جشن تکليف دبستان دخترانه قدس و دبستان شاهد دختران با حضور امام جمعه خوي


محمد خالقی، دبیر کمیته همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: بیش از ششصد روحانی در مدارس دخترانه و پسرانه آذربایجان شرقی مشغول فعالیت فرهنگی و برپایی نماز جماعت اول وقت هستند.

وی ادامه داد: با این حال نسبت تعداد روحانیان فعال به مدارس استان، یک به چهار است، به این معنا که برای هر چهار مدرسه تنها یک روحانی در حال فعالیت است، البته تعدادی از روحانیان با تلاش وافر خود در دو یا سه مدرسه اقدام به اقامه نماز جماعت می کنند.

خالقی با تاکید بر اینکه مدارس استان آذربایجان شرقی با کمبود روحانی و مبلغ روبه رو هستند، خاطر نشان کرد: این مسأله سبب شده تا نماز جماعت در یک هزار و 800 مدرسه استان توسط مدیران و یا یکی از دبیران آن مدارس اقامه می شود.

وی برکات معنوی حضور مبلغان روحانی در مدارس را بسیار مطلوب دانست و بیان داشت: ارتباط صمیمی روحانیان با دانش آموزان سبب می شود، نوجوانان علاقه‌مند به فراگیری معارف دینی شوند و نسبت به دریافت پاسخ سؤالات عقیدتی و دینی خود تلاش کنند.

دبیر کمیته همکاری‌های سازمان آموزش و پرورش و حوزه های علمیه آذربایجان شرقی در ادامه از برگزاری دوره آموزشی روحانیان اعزامی به مدارس این استان خبر داد و افزود: شناخت مسائل تربیتی نوجوانان، ارتباط با دانش آموز و معلم، آسیب‌شناسی و روان شناسی کودکان از جمله مطرح شده در این دوره آموزشی بوده است.

خالقی خاطرنشان کرد: در ماه‌های گذشته هفتاد مبلغ از حوزه علمیه قم به مدت ده روز در مدارس شبانه روزی دارای بیش از پانصد دانش آموز در استان آذربایجان شرقی اعزام شده و به ارائه احکام و آموزه‌های دینی پرداختند.

وی تصریح کرد: روحانیان اعزامی از قم در این ده روز در کنار اقامه نماز جماعت اول وقت در این مدارس، اقدام به پاسخ‌گویی به شبهات دینی و رفع مشکلات روحی و روانی دانش آموزان پرداخته‌اند./935/پ202/س

ارسال نظرات