۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۷۶۱۵۸۳

وحدت ملی؛ رمز رسیدن به قله

وحدت ملی؛ رمز رسیدن به قله
وحدت جایگاهی کلیدی در عبور از مشکلات و ساختن فردایی باشکوه دارد. نهضت های اجتماعی همه مبتنی بر وحدت اند. نبی مکرم اسلام در روایتی بس گرانبها می فرمایند:«يدُ اللّه ِ على الجَماعَةِ ، و الشّيطانُ معَ مَن خالَفَ الجَماعَةَ يَركُضُ».

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، در این ایام حساس و لیله القدر نظام اسلامی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب در پیچ تاریخی خود قرار گرفته ایم، آن چیزی که راه نجات و چراغ راه ما در این مسیر خواهد بود، توجه به جهت گیری رهبر معظم انقلاب و سعی و کوشش مجاهدانه دولت و امت در مسیر قله خواهد بود. طبیعتا در این بین هستند جریانات و افرادی که از غربگرایان و معاندین که در آرزوی کند کردن و یا انحراف این مسیر به سر ببرند و با اقدامات سطحی خود در تلاش برای این امر موهوم باشند. 

آنچه که بارها رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای، دولت و امت را بدان توصیه کرده و مدام در ایام اخیر بر آن تاکید کرده اند، وحدت اجتماعی است. وحدت یک امر تکوینی است؛ یعنی چنانچه هر جبهه ای در مقابل طرف دیگر از عنصر کلیدی وحدت بهره گیرد، بی شک غالب خواهد بود. اگر انتخاب فرمانده میدان نبرد اهمیت دارد، این اهمیت و ضرورت دارا بودن ویژگی های متعالی در مقام اول به جهت تسلط بر نیرو ها و حفظ وحدت بین ایشان است. اگر نگاهی تاریخی به مساله وحد داشته باشیم، آن مساله ای که مالک اشتر را از یک قدمی خیمه معاویه به یک قدمی محافظت از علی علیه السلام کشاند، از هم پاشیدن شاکله وحدت بین لشکریان بود و در نتیجه این تخاصم چیزی جز زیان، حاصل دو طرف درگیری و بهره گیری دشمن از این وضعیت نبود.

لذا وحدت جایگاهی کلیدی در عبور از مشکلات و ساختن فردایی باشکوه دارد. نهضت های اجتماعی همه مبتنی بر وحدت اند. نبی مکرم اسلام صلوات الله علیه در روایتی بس گرانبها می فرمایند:«يدُ اللّه ِ على الجَماعَةِ ، و الشّيطانُ معَ مَن خالَفَ الجَماعَةَ يَركُضُ» . دست خدا بر سر جماعت است، و شيطان همراه كسى است كه با جماعت مسلمانان ناسازگارى كند. امروز که متاسفانه شاهد بازگشت برخی چهره های لیبرال مسلک و غربگرا به جریان قدرت هستیم، باید تمام تلاش را انجام داد تا این وحدت ملی حفظ شود و بدخواهان نتوانند بین دولت و ملت فاصله بیندازند.

خواندن این جملات بسیار مهم امام خمینی (ره) در این روز ها و انذار عاقبت خطرناک این کارها ضروری است و باید که این جملات را نصب العین خود قرار دهیم تا مبادا مجتمع الامه که کمله الحق است را از یاد بریم. امام راحل می‌فرمایند: «آقا، همه دنیا مخالف ماست، ما خودمان باید با هم باشیم. ما باید دائماً به هم سفارش کنیم. دعوت کنند به وحدت، دعوت کنند به تقوا. خوب، فقها با هم اختلاف دارند از صدر اسلام تا حالا، اگر این نظرها تصادم با هم نمی‌کرد فقه ما به این قوت نبود؛ نظرها باید تصادم کنند... مخاصمه در کار نیست مباحثه علمی است، مباحثه اخلاقی است، باید اخلاق به مردم یاد بدهند، دعوا نباید باشد در آن. و همین طور مادامی که ما منسجم هستیم با هم، دست‌هایمان تو هم است و دعای وحدت می‌خوانیم، هستیم. آن روزی ما از بین خواهیم رفت که این دست‌ها از بین هم بیرون برود، این به او بد بگوید، او به او بد بگوید.

امروز برای حفظ اسلام باید ما از همه چیزهایی که در ذهن‌هایمان هست و کدورت‌هایی که فرض کنید یک وقتی داریم، دست برداریم، برای خدا با هم باشیم. اگر این طور شد شما حفظ خواهید شد و اسلام را خواهید صادر کرد به همه دنیا. و من به شما عرض کنم که اگر خدای نخواسته، خدای نخواسته اسلام در ایران سیلی بخورد، بدانید که در همه دنیا سیلی خواهد خورد؛ و بدانید که به این زودی دیگر نمی‌تواند سرش را بلند کند. این الآن یک تکلیف بسیار بزرگی است که از همه تکالیف بالاتر است، حفظ اسلام در ایران؛ و حفظ اسلام در ایران به وحدت شماهاست.» (1)

(1) بیانات امام خمینی (ره) در دیدار نوروزی با مردم و مسئولین (۱۳۶۲/۱/۱)

ارسال نظرات