۲۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۷۶۱۸۷۷
امام جمعه موقت تهران:

حمله یمن به قلب تل آویو؛ هشداری برای پایان تجاوزات صهیونیست‌ها/ رئیس جمهور منتخب همکاران عالم و متعهد انتخاب کند

حمله یمن به قلب تل آویو؛ هشداری برای پایان تجاوزات صهیونیست‌ها/ رئیس جمهور منتخب همکاران عالم و متعهد انتخاب کند
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد گفت: پهپاد اقتدار آفرین یمن که بر اساس گزارشات رسمی نهادهای صهیونیستی، در فاصله نزدیک سفارت آمریکا فرود آمده است، هشدار دیگری است برای پایان تجاوزات حیوانی درندگان صهیونیست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران در مصلی امام خمینی (ره)، نمازگزاران را به شناخت عاشورا و گام برداشتن در راهی که مدرسه رسالت و امامت فراروی بشر تعریف کرده است، توصیه کرد.

وی‌ با بیان اینکه اگر این مدرسه نبود امروز جامعه انسانی از معارف حیات بخش قرآن کریم محروم بود، تصریح کرد: اگر حرکت عظیم عاشورا نبود دستگاه آلوده به ستم و جنایت اموی تمام دستاوردهای حرکت عظیم پیامبر اعظم را پایمال می‌کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با اشاره به اصابت پهپاد مدرن رادار گریز یمنی به قلب تل‌آویو اظهار داشت: این پهپاد اقتدار آفرین که بر اساس گزارشات رسمی نهادهای صهیونیستی، در فاصله نزدیک سفارت آمریکا فرود آمده است، هشدار دیگری است برای پایان تجاوزات حیوانی درندگان صهیونیست.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با اشاره به مردم مقاوم غزه، اذعان کرد: این فرزندان استوار پیامبر اعظم که در طول تجاوزات دنیای استکبار به سرکردگی امریکا، ایستادند برای امت اسلام حیثیت و آبروی دیگری را خلق کردند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اعتراف‌های مقامات صهیونیستی، عنوان کرد: نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی اظهار داشته است، «سربازان صهیونیستی روزانه در غزه کشته می‌شوند و در صفحات تلویزیون نیز با یکدیگر می‌جنگند. دولت از هم پاشیده و کارایی ندارد.» این ژنرال بازنشسته و کارشناس نظامی رژیم صهیونیستی اظهار داشته است: «هرج و مرج کامل بر سربازان صهیونیستی در نوار غزه حاکم شده است. تجهیزات و خدمات لجستیکی، غذا و هر چیزی که برای پیشبرد ما لازم است، وجود ندارد.»

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با اشاره به برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری و مشارکت بیش از ۵۵ میلیون نفر از هموطنان عزیز در دو مرحله، ادامه داد: این انتخابات در اوج رقابت، سلامت و امنیت برگزار شد و جریان‌های سیاسی و نخبگان کشور، با همه ظرفیت در این میدان پرشکوه و اقتدار آفرین حضور یافتند. برگزاری انتخابات با هدایت رهبری معظم و عالیقدر و مدیریت شایسته سرپرست هوشمند و متعهد ریاست جمهوری برادر ارجمند جناب آقای دکتر مخبر و انتقال متین قدرت از دولتی به دولتی دیگر با گرایش سیاسی متفاوت، بسیار ارزشمند و درخور تحسین و برای ملت عزیز و سرافراز ایران افتخارآفرین است.

وی انتخابات را برای ملت بزرگ ایران و جوانان عزیز، امید آفرین و نشاط افزا دانست آن را از عوامل مهم کلیدی افزایش سرمایه اجتماعی معرفی کرد.

ملت ایران در انتخابات حماسه بزرگی خلق کردند

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: این رویداد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی که حکایت از ظرفیت استثنایی نظام جمهوری اسلامی ایران دارد، رشد و بالندگی ملت عزیز ایران را در شرایط سخت اقتصادی مردم شریف به نمایش گذاشت؛ علاوه بر آن جنگ همه جانبه ترکیبی بر ملت عزیز تحمیل شد که با این وجود شما ملت ایران این حماسه بزرگ را خلق کردید.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد اقتضای منافع ملی و شرایط اقتصادی کشور را همراهی همه آحاد کشور به ویژه نامزدهای انتخابات و هواداران جوان و پرانگیزه ایشان دانست و با الهام از پیام تبریک پرمعنای رهبر معظم به ملت عزیز و رئیس جمهور منتخب گفت: رفتارهای رقابتی دوران انتخابات را به هنجارهای رفاقتی تبدیل کنیم و به دولت چهاردهم کمک کنیم.

وی با بیان اینکه از رئیس جمهور منتخب انتظار می‌رود، همکاران عالم و متعهد انتخاب کنند گفت: برادر ارجمندم جناب آقای دکتر پزشکیان در مناظره‌ها و گفتگوهای انتخاباتی خویش، نقشه راه خود را در مدیریت دستگاه مهم و خطیر اجرایی کشور تبیین کرده و به درستی بر اهمیت ضرورت تلاش برای فراهم آوردن بستر اجماع نخبگان علمی و سیاسی کشور، در راستای اجرای شایسته سیاست‌های کلی نظام، تاکید کرد.

امام جمعه موقت تهران افزود: با اذعان و استحکام این راهبرد و استراتژی تعریف شده نکاتی را محضر رئیس جمهور منتخب کارگزاران محترم در دولت چهاردهم و جامعه علمی و نخبگانی کشور و شما ملت عزیز و بزرگوار تقدیم می‌کنم. به امید آنکه در تحقق و اجرایی شدن این اندیشه موثر باشد.

سیاست‌های کلی نقشه راه برای دستیابی به آرمان‌ها و اهداف قانون اساسی است

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در آسیب شناسی عدم تحقق سیاست‌های کلی نظام، تصریح کرد: سیاست‌های کلی با عنایت به منبع قانونی در قانون اساسی، فرآیند تولید محتوا و جایگاه استثنایی مرجع صادر کننده آن، یعنی رهبری معظم انقلاب اسلامی از منزلت بالایی در نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران برخوردار بوده و این سیاست‌ها دارای جایگاه حقوقی وزین و فاخر است. سیاست‌های کلی نقشه راه برای دستیابی به آرمان‌ها و اهداف و خطوط اصلی تعریف شده در قانون اساسی است.

امام جمعه موقت تهران متذکر شد: در قانون اساسی آرمان‌ها تعریف شده است ولی سیاست‌های کلی که در یک فرایند فاخر و متکی به نگاه علمی و کارشناسی تبیین می‌شود، نقشه راه برای رسیدن به آرمان‌هایی است که در قانون اساسی تعریف شده است و همچنین چارچوب جهت‌گیری کشور را در تمام عرصه‌های حکمرانی در تراز انقلاب اسلامی، تعریف می‌کند و حلقه میانی بین آرمان‌ها و حوزه اجرا می‌باشد.

وی با بیان سخنانی از رهبر معظم انقلاب گفت: اگر سیاست‌های کلی یک نظام در جایی تبیین تثبیت و توزیع نشود، دچار بی‌رویگی در رفتار خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: وقتی سیاست‌ها مشخص شد، به معنای آن است که هندسه کلی حرکت نظام در مسیر کلی معین شده است و لذا این است که رئیس جمهور منتخب در مناظره‌ها و گفتگوها بارها تاکید کردند که هدف دولت چهاردهم، فراهم آوردن زمینه تحقق و اجرای سیاست‌های کلی است و این سخن تمامی است.

ارسال نظرات