۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۷۶۲۰۹۸
نماینده ولی فقیه در کاشان:

معلولیت، محدودیت نیست

معلولیت، محدودیت نیست
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی معلولیت را محدودیت ندانست و افزود: برخی با وجود محدودیت‌ها نا امید نشدند و با توکل به خدا و با عزم اراده مصمم در همه امور و مراحل زندگی موفق بودند به مدارج بالای علمی و معنوی رسیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی به مناسبت هفته بهزیستی ظهر در مرکز آموزشی و توانبخشی آیه در جمع مددجویان این مرکز، گفت: امام صادق (ع) می‌فرماید، انسان مومن و شیعه، دو چشم در صورت و دو چشم در قلب خود دارد.

وی به اهمیت چشم صورت و چشم قلب اشاره کرد و با بیان اینکه چشم قلب مهمتر از چشم صورت است، افزود: چنانچه چشم قلب انسان نابینا باشد نخواهد توانست در مسیر حق حرکت کند و گمراه خواهد شد و شناخت دین خدا و دوازده امام برایش سخت و دشوار خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: انسان‌هایی که چشم قلب آنها باز و بینا است راه حق و حقیقت را پیدا کردند و پیامبر و دوازده امام و حضرت زهرا (س) را شناختند.

به گفته وی کفاری که با امام حسین (ع) در کربلا مبارزه و مقابله کردند چشم سرشان بینا بود و همه وقایع را می‌دیدند و علی اصغر شش ماهه را نیز به شهادت رسانیدند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه باید شکرگزار بود که خداوند چشم قلب ما را بینا کرده است، گفت: اگر چشم سرانسان بینا نباشد می‌تواند با توکل به خدا از چشم قلب خود استفاده کند و با تلاش و کوشش در کسب علم و دانش و تحصیلات موفق باشد.

وی معلولیت را محدودیت ندانست و افزود: برخی با وجود محدودیت‌ها ناامید نشدند و با توکل به خدا و با عزم اراده مصمم در همه امور و مراحل زندگی موفق بودند به مدارج بالای علمی و معنوی رسیدند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات