۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۷۶۲۲۴۴

پیام تبریک سپاه شهرستان سراب به مناسبت فرا رسیدن سالروز اقامه اولین نماز جمعه تهران

پیام تبریک سپاه شهرستان سراب به مناسبت فرا رسیدن سالروز اقامه اولین نماز جمعه تهران
فرمانده سپاه ناحیه سراب، در پیامی ضمن گرامیداشت فرارسیدن پنجم مرداد، سالروز اقامه اولین نماز جمعه تهران که پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، بخصوص مردم غیور و انقلابی شهرستان سراب تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، به مناسبت فرا رسیدن پنجم مرداد ماه، سالروز اقامه اولین نماز جمعه تهران که پس پیروزی انقلاب اسلامی ایران به وقوع پیوست، سرهنگ پاسدار رشید صادقی فرمانده سپاه شهرستان سراب طی پیامی تبریک گفت.

متن بشرح زیر می باشد:

«بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمٰنِ ٱلرَّحِيمِ»

متن پیام به شرح زیر می‌باشد:

«يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِيَ لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَىٰ ذِكْرِ‌ اللَّـهِ»

«ای کسانی که ایمان آورده‌اید، چون برای نماز جمعه ندا داده شد، به سوی ذکر خدا بشتابید»

از ابتدای پدیدار شدن اسلام و ترویج آن توسط پیامبر اکرم حضرت محمد (ص) خداوند متعال تاکید زیادی بر جمع شدن مسلمانان دور هم داشته و با این فرمان و موضوع اشاره به قدرت و وحدت مسلمانان اشاره میکند.

همانگونه که رهبر شکوهمند انقلاب میفرمایند نماز همچون روح برای انسان است و نماز جمعه یک زنجیره به هم پیوسته در جامعه اسلامی است که با ابزار های امروز عالیترین گفتمان هارا در کشور مستقر میکند، این کلمات علاوه بر افزون کردن ارزش نماز تاکید زیادی بر نماز جمعه دارد.

اینجانب فرارسیدن ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه تهران پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به دستور امام خمینی (ره) و به امامت شهید والامقام حجت الاسلام والمسلمین طالقانی را به تمامی ملت شریف ایران، بخصوص مردم غیور و انقلابی شهرستان سراب و همچنین ائمه جمعه شهرهای سراب، مهربان و شربیان تبریک عرض مینمایم و از خداوند متعال خواستارم تا وجود چنین حرکت عظیم اسلامی را روز به روز نه تنها در کشور ما بلکه در تمامی کشور های مسلمان، پرنورتر کند و باشد که أن شاء الله روزی درقدس شریف با حضور تمامی مسلمانان جهان نماز جمعه پر عظمتی برگزار گردد.

 «واَلسَّلامُ عَلَیکمْ وَ رَحْمَةُ اللَّه وَ بَرَکاتُهُ»

سرهنگ پاسدار رشید صادقی

فرماندهی سپاه شهرستان سراب

وحید نستوهی
ارسال نظرات