۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۹
کد خبر: ۷۶۲۷۵۳
حسن نصرالله خطاب به اشغالگران:

اندکی خوشحال شدید و بسیار گریه خواهید کرد

اندکی خوشحال شدید و بسیار گریه خواهید کرد
دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود در مراسم تشییع پیکر شهید فؤاد علی شُکر (سید محسن) گفت که در مقاومت، فرماندهان و رهبران همچون رزمندگان و مردم در مرکز میدان به شهادت می‌رسند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی در مراسم تشییع پیکر شهید فؤاد علی شکر، در حسینیه سیدالشهداء در منطقه ضاحیه بیروت، شهادت اسماعیل هنیه را به جنبش حماس و گردان‌های عزالدین قسام و ملت فلسطین تبریک و تسلیت گفت.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: «ما شریک و همراه حماس در مقاومت و شهادت هستیم و پیروزی قطعی را به ارمغان خواهیم آورد».

حسن نصرالله گفت که در گروههای مقاومت رهبران و فرماندهان همچون رزمندگان به شهادت می‌رسند.

او گفت که دشمن صهیونیستی در ترور شهید فؤاد شکر ساختمانی مملوء از غیرنظامیان را در منطقه «حاره حریک» هدف قرار داد و در بین شهداء علاوه بر این شهید، یک شهید ایرانی و دهها مجروح نیز حضور داشتند.

سید حسن نصرالله تأکید کرد که حمله به منطقه ضاحیه، صرفا یک عملیات ترور نبود، بلکه حمله به یک ساختمان غیرنظامی بود.

نصرالله در خصوص این جنایت گفت: «دشمن چند روز قبل از حمله گفته بود که این اقدامش یک واکنش و انتقام‌جویی است، اما ما به هیچ وجه این ارزیابی و توصیف را قبول نداریم، دشمن اقدام به انجام بزرگترین عملیات فریب و دروغ‌گویی کرده و گفته بود که شهید ما قاتل کودکان مجدل شمس بود، اما حمله به ضاحیه واکنش به رخ‌داد مجدل شمس نبود و ما قبول نداریم که دشمن خود را در مقام مدعی و قاضی و جلاد بداند».

او در ادامه حمله به ضاحیه را بخشی از جنگ اسرائیل و آمریکا در منطقه غرب آسیا دانست و گفت: «هرگونه مسئولیت خود را در خصوص رخ‌داد مجدل شمس تکذیب کردیم، ما این جرئت و شجاعت را داریم که اگر اشتباهی مرتکب شویم را به زبان آوریم، چنان که چنین چیزی پیش از این سابقه داشته است».

رهبر مقاومت لبنان در این باره افزود: «پس از انفجار مجدل شمس، اقدام به انجام تحقیقات دقیق داخلی کردیم تا مطمئن شویم که ما مسئول آن اتفاق نیستیم، بسیاری از تحلیل‌ها از موشک‌های پدافندی سخن می‌گویند و دشمن نیز سابقه این را دارد که موشک‌های پدافندی‌اش جای دیگری اصابت کنند».

حسن نصرالله گفت که دشمن اسرائیلی پس از انفجار مجدل شمس با هدف تبرئه خود به سرعت مقاومت را متهم و اقدام به فتنه‌گری در میان اهالی جولان و طائفه دروزی‌ها و مقاومت و شیعیان کرد.

دبیرکل حزب‌الله، در ادامه از آگاهی و هوشیاری رهبران بزرگان دروزی‌ها در مجدل شمس تشکر کرد و در ادامه به خانواده شهدای این منطقه تسلیت گفت.

حسن نصرالله افزود: «ما هزینه پشتیبانی و حمایت خود از غزه را پرداخت کرده‌ایم و شهادت سید محسن اولین هزینه ما نیست، بلکه صدها شهید که در بینشان فرماندهان هستند داده‌ایم، ما این هزینه را می‌پذیریم چرا که از سر ایمان وارد این نبرد شده‌ایم».

دبیرکل حزب‌الله لبنان در خصوص ترور شهید هنیه نیز گفت: «دشمن تصور کرده است که شهید هنیه را در خاک ایران ترور می‌کند و ایران ساکت می‌ماند؟ سخنان امام خامنه‌ای در شهادت اسماعیل هنیه شدیدتر از سخنان ایشان در زمان حمله به کنسولگری ایران در دمشق بود، چرا که این ترور تنها تجاوز به حاکمیت ایران نبود بلکه تجاوز به امنیت ملی و هیبت و شرافت بود».

سید مقاومت لبنان خطاب به رژیم اسرائیل گفت: «اندکی خوشحال شدید و بسیار گریه خواهید کرد، شما هنوز نمی‌دانید چه خط قرمزی را رد کرده و چه کار کرده‌ و تا کجاها رفته‌اید».

نصرالله افزود: «ما در تمامی جبهه‌ها وارد یک مرحله جدید شده‌ایم و دشمن باید منتظر خونخواهی شرافتمندان در منطقه باشد».

دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: «بنیان‌گذار حماس و تعدادی از رهبران حماس به شهادت رسیده‌اند، شهادت سید فؤاد برای ما دردناک بود اما در عزم و اراده ما خللی ایجاد نمی‌کند بلکه بر اصرارمان و پایداریمان در مسیری که انتخاب کرده‌ایم می‌افزاید».

او گفت که شهید سید محسن در حسینیه سیدالشهداء حاضر شده و با حاضرین شعار «ما ترکتک یا حسین» سر داده بود؛ نصرالله خطاب به این شهید گفت: «امانتت را ادا کردی و به وصال حسین علیه السلام رسیدی، ما در این عهد با تو هستیم».

سید حسن نصرالله در ادامه گفت: «به اطرافیان و حامیان مقاومت اطمینان می‌دهم زمانی که یکی از فرماندهان ما به شهادت می‌رسد، به سرعت یکی از شاگردان این فرمانده را جایگزین او می‌کنیم».

سید مقاومت لبنان همچنین گفت که شهید سید محسن عاشق شهادت بود و در یکی از جلسات با وجود صلابتی که داشت، زمانی که صحبت از شهدا شد، گریه کرد، این آرزوی رهبران است که به همرزمان شهید خود ملحق شوند.

نصرالله همچنین به اعزام شهید فؤاد علی به بوسنی اشاره کرد و گفت که او در کنار شهید ابوطالب و شهید علاء البوسنه به یاری مظلومان مستضعف رفت و سپس به لبنان بازگشت.

او خطاب به کشورهایی که به دنبال جلوگیری از گسترش جنگ در منطقه هستند نیز گفت: «باید اسرائیل را به توقف جنگ در غزه ملزم کنید و هیچ راه‌حلی جز این نیست».

دبیرکل حزب‌الله سپس تأکید کرد: «پاسخ ما به حمله به ضاحیه و شهادت سید محسن و غیرنظامیان حتمی است، دشمن و حامیانش منتظر پاسخ ما باشند».

سید نصرالله در ادامه گفت که جبهه مقاومت از سر خشم و عصبانیت نمی‌جنگد، بلکه با عقلانیت و شجاعت و حکمت وارد نبرد می‌شود و این مقاومت است که انتخاب می‌کند چگونه پاسخ دهد.

او در پایان افزود: «به دشمن همان سخن حضرت زینب (س) را می‌گویم: «ای نتانیاهو و آمریکایی که پشتت ایستاده است هر چه می‌توانی نقشه بکش و تلاش کن و بکوش، به خدا سوگند یاد ما محو شدنی نیست و وحیِ ما را هم نمی‌توانی از میان برداری».

در پایان این مراسم نماز تشییع بر پیکر شهید فؤاد علی شکر به امامت «سید هشام صفی الدین» رئیس شورای اجرایی حزب‌الله اقامه شد.

ارسال نظرات