۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۷۶۲۸۱۲
اکسیوس به نقل از مقامات آمریکایی؛

بایدن به نتانیاهو: با تشدید تنش، روی کمک آمریکا حساب نکن!

بایدن  به نتانیاهو: با تشدید تنش، روی کمک آمریکا حساب نکن!
نشریه آکسیوس مدعی شد که رئیس جمهور آمریکا به نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره تشدید تنش در منطقه هشدار داد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به نقل از شبکه الجزیره، «جو بایدن» رئیس جمهورآمریکا به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی هشدار داد که اگر به دنبال تنش آفرینی باشد، نباید روی کمک آمریکا حساب کند.

نشریه آکسیوس روز جمعه به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که بایدن در تماس تلفنی پرتنش از نتانیاهو خواسته تا از تشدید تنش‌ها در منطقه خاورمیانه جلوگیری کند.

به گفته مقامات آمریکایی رئیس جمهور آمریکا برای نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضرب العجل یک تا دو هفته‌ای برای توافق آتش بس تعیین کرده است و از نتانیاهو خواسته فوراً به سمت توافق درباره اسرا و آتش‌بس در غزه حرکت کند.

آکسیوس به نقل از مقامات آمریکایی نوشت که نتانیاهو در واشنگتن این تصور را ایجاد کرد که به درخواست بایدن برای تمرکز بر توافق پاسخ می‌دهد.

همزمان مقامات آمریکایی گفتند که بایدن با نتانیاهو درباره آمادگی‌های نظامی مشترک برای پاسخ به حملات ایران و حزب‌الله گفتگو کرد و به نتانیاهو اطلاع داده که واشنگتن به تل آویو کمک خواهد کرد تا هرگونه حمله ایران را خنثی کند اما انتظار تشدید تنش از سوی رژیم صهیونیستی را ندارد.

آکسیوس نوشت که بایدن در طول این تماس به صراحت اعلام کرده که ازموضع گیری های نتانیاهو راضی نیست.

مقامات آمریکایی اعلام کردند که رئیس جمهور آمریکا به نخست وزیر رژیم صهیونیستی هشدار داده اگر او گزینه تشدید تنش را انتخاب کرد، نباید برای نجات روی کمک واشنگتن حساب کند.

ارسال نظرات