۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۷۶۳۹۰۳
بیگلری مخالف وزیر پیشنهادی نیرو:

علی‌آبادی در حوزه حکمرانی تجربه چندانی ندارد

علی‌آبادی در حوزه حکمرانی تجربه چندانی ندارد
نماینده سقز و بانه در جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم گفت: علی‌آبادی در حوزه حکمرانی تجربه چندانی ندارد. باید کسی وزیر نیرو می‌شد که در زمینه آب و برق در سال‌های اخیر تجاربی داشت.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محسن بیگلری نماینده سقز و بانه در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 31 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با عباس علی‌آبادی وزیر پیشنهادی نیرو، گفت: همه ما می‌دانیم وزارت نیرو در زمینه تولید، انتقال، توزیع انرژی الکتریکی، نیز مدیریت منابع آب و دفع فاضلاب فعالیت می‌کند. نیروگاه‌های برق، سدهای آب و شبکه‌های برق‌رسانی تحت مدیریت وزارت نیرو قرار دارد. 

وی افزود: در سال‌های اخیر که پدیده تغییر اقلیم، افزایش دما و کاهش بارش در بسیاری از مناطق وضعیت کشورمان را در زمینه آب و برق با مشکل جدی مواجه کرده است. در این زمینه علاوه بر آب سطحی در رودخانه‌ها که کاهش آن‌ها مشهود است. آب زیرزمینی نیز که سهم آیندگان است در ازای خشکسالی‌های پی‌درپی و مصارف غیر مجاز دچار بحران جدی‌تر شده است که به‌تبع آن در زمینه برق نیز مشکل وجود دارد.

نماینده سقز و بانه عنوان کرد: متأسّفانه در این چند دوره اخیر در وزارت نیرو مدیریتی درستی در این زمینه نداشته‌ایم و مشکلات جدی برای مردم در این چند سال اخیر به وجود آمده است. بنابراین انتخاب فردی که در این وزارتخانه قرار می‌گیرد بسیار مهم است.

بیگلری گفت: بنده برای شخصیت علی‌آبادی احترام ویژه قائل هستیم. ایشان در مپنا و وزارت صنعت فرد موفقی بودند. کاش برای وزارت صنعت معرفی می‌شدند؛ چرا که تحصیلات مرتبط با آن وزارتخانه را دارا هستند.

وی اظهار داشت: عمده تجربه علی‌آبادی در بخش خصوصی و اجرایی بوده به همین دلیل در حوزه حکمرانی تجربه چندانی ندارد. باید کسی وزیر نیرو می‌شد که در زمینه آب و برق در سال‌های اخیر تجاربی داشت.

نماینده سقز و بانه تصریح کرد: باید کسی به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو معرفی می‌شد که در زمینه مدیریت منابع ابی متخصص باشد، امروز کردستان را مثال می‌زنم، در تابستان متأسفانه این استان با قطعی مکرر برق مواجه بوده، حدود 40 درصد از روستاهای این استان مشکل شبکه‌ آبرسانی دارند، بیش از 60 درصد شبکه آبرسانی کردستان مربوط به دوران جهاد سازندگی است که امروز از فرسودگی رنج می‌برد.

بیگلری خطاب به علی آبادی گفت: آقای علی آبادی امروز بسیاری از روستاهای ما دچار مشکل بی‌آبی هستند، ساعت‌های طولانی با قطعی آب مواجه هستند، امروز سدهای بسیاری در کشور احداث شده است اما مشکل بی‌آبی همچنان پابرجا است، از وزرای قبل از جمله آقای محرابیان تشکر و قدردانی دارم اما باید بپذیریم که نتوانستند در حوزه آبی به درستی عمل کنند، به واسطه احداث سدها با کمبود آب مواجه هستیم، قرار بود تصفیه‌خانه احداث شود اما هنوز در قالب یک وعده باقی مانده است، شما برای جبران این ظلم‌ها و کم و کاستی‌ها چه راهکاری دارید، آیا مدیریت سدها و بهره‌برداری از آنها به همان مناطق اختصاص داده می‌شود؟ ابتدا باید آب مناطقی را که سدها در آنجا احداث شده است را تأمین کند، آیا برای بهره‌برداری از انرژی خورشیدی راهکاری دارید. شما برای وزارت نیرو بسیار مناسب تر بودید.

وی بیان کرد: برای تولید برق تجدیدپذیر چه برنامه‌ای دارید؟ بسیاری از کشورها برای تأمین آب و برق از انرژی‌های پاک بهره می‌گیرند، برای بازسازی تأسیسات و تجهیزات آبرسانی و برق‌رسانی چه اقداماتی خواهید داشت؟ به فرض مثال در حوزه انتخابیه بنده چند تیر برق در بحران سیل سقوط کرد و منجر به قطعی برق چند هفته‌ای ساکنین آن روستا شد، برای چاه‌های غیرمجاز و بهره‌برداری از چاه‌ها چه برنامه‌ای خواهید داشت؟ در یک ماه گذشته قطعی برق ضررهای بسیاری به صنعت وارد کرده است، چه کسی جبران کننده آن خواهد بود، آیا در تابستان آینده قول عدم قطعی برق را خواهید داد، آیا در سال آینده قول سهمیه آب کشاورزان را می‌دهید. می‌دانم نگاهتان در حوزه آب و برق عادلانه خواهد بود، مشکل برق ما در حال حاضر به صنایع ضرر زده است، آیا جبران مافات می کنید.

نماینده سقز و بانه در خاتمه گفت: در وزارتخانه صمت شایسته‌سالاری را ندیدیم، آیا در وزارت نیرو شایسته سالاری را خواهیم دید؟ دکتر علی آبادی شما مدیر علمی و جهادی هستید، حق مردم نیست که قربانی مدیریت سنتی باشند، همچنان درگیر مشکل آب و برق باشند.

ارسال نظرات