۰۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۷۶۴۳۸
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

افراد بی بصیرت بدون این‌که بدانند فریب دشمنان را می خورند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به شرایط حساس کشور، ابراز داشت: در شرایطی که دشمن تصور می کند می تواند فضای ایران را به نفع خود تغییر دهد، پیام امام حسین(ع) یعنی داشتن بصیرت در جریان دفاع از دین و ارزش ها نیاز اصلی جامعه است.
2/ آيت الله حسيني بوشهري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید هاشم حسینی بوشهری، عضو مجلس خبرگان رهبری در مراسم اختتامیه سومین مسابقه سراسری وبلاگ‌نویسی بوی سیب که عصر امروز، ششم اسفندماه در سالن اجتماعات نهاد رهبر معظم انقلاب در دانشگاه ها در قم برگزار شد، گفت: امامان معصوم(ع) پس از رحلت رسول گرامی اسلام(ص) هر کدام به تناسب شرایط جامعه دست به اقدامی مناسب زدند تا مکتبی که پیامبر اکرم(ص) پایه گذاری کرده بود زنده و ماندگار بماند.

وی قیام امام حسین(ع) را به عنوان یکی از این اقدامات نام برد و با بیان این‌که مشیت الهی بر این قرار گرفته که نام حسین بن علی(ع) زنده و جاودان بماند، افزود: تمام پیامبران و امامان(ع) در این مسأله اتفاق نظر دارند که ماندگاری نام دین، به خصوص مکتب پیامبر اکرم(ص) وابسته به جاودانه بودن نام حسین بن علی(ع) است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی بر قرائت زیارت امام حسین(ع) در تمام مناسبت های مذهبی و مقدس تأکید کرد و گفت: مقدس بودن لیلة القدر، نیمه شعبان و عرفه به مقدس ماندن نام حسین بن علی(ع) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی بوشهری با بیان این‌که قیام حسین بن علی(ع) از نمونه های بارز ینفع الناس است، تصریح کرد: در پرتو نام حسین(ع)، نام خدا، پیامبر اکرم(ص)، اصول دین و فروع دین ماندگار می ماند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط حساس کشور ابراز داشت: در شرایطی که دشمن تصور می کند می تواند فضای ایران را به نفع خود تغییر دهد، پیام حسین بن علی(ع) یعنی داشتن بصیرت در جریان دفاع از دین و ارزش ها نیاز جامعه است.

امام جمعه قم تصریح کرد: افراد بی بصیرت بدون این‌که بدانند فریب می خورند و در اردوگاه دشمنان قرار می گیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی بوشهری گفت: اگر در کربلا نبودیم تا پیام رسای حسین بن علی(ع) را بشنویم و در رکاب او به فریاد مظلومیتش پاسخ دهیم، اما امروز هم حسین هست هم پیام حسین و هم جهانی به گستردگی بسیار با دنیایی که تشنه معارف اهل بیت(ع) است.

وی پیام انقلاب اسلامی ایران را پیام امام حسین(ع) دانست و با بیان این‌که مخاطبان این پیام تنها مسلمانان نیستند بلکه جوانانی هستند که از ظلم و تباهی به تنگ آمده اند، گفت: زنده نگه داشتن نام حسین(ع)، زنده نگه داشتن انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به استفاده دشمنان انقلاب اسلامی از فضای مجازی برای مقابله با نظام اسلامی ایران، خواستار استفاده مسؤولان امر از این ابزار برای جذب مخاطبان در سراسر جهان و آشنا کردن آنان با معارف اهل بیت(ع) شد و گفت: جبهه دشمن هرچقدر هم قوی باشد، باز آسیب پذیر است. /920/پ202/ع

ارسال نظرات