۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۷۶۴۴۱۳
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

صداقت، خدمت و برادری از ویژگی های جامعه امام زمانی است

صداقت، خدمت و برادری از ویژگی های جامعه امام زمانی است
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه رنگ امام زمان(عج) رنگ صداقت، خدمت و برادری است، گفت: مسئولینی که می‌خواهند همرنگ امام زمان(عج) باشند، باید برای خدمت شبانه روز تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری در سخنرانی مراسم دهه آخر ماه صفر که در حرم بانوی کرامت حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به فرائضی از دعای عهد، ابراز داشت: مرحله اول مسابقه عهد، لبیک و قول گذاشتن با امام است، وقتی پیامبر فرمودند «قولوا لا اله الا الله تفلحوا» با این جمله با مسلمانان عهد بستند و امروز دو میلیارد مسلمان به مرحله عهد رسیدند.

وی اضافه کرد: همه ما در عالم با خداوند عهد بستیم بنده خالص خدا باشیم اما قرآن در سوره حج می‌فرماید برخی در همین مرحله توقف می کنند یعنی صرفا عهد می بندند اما در مقام عمل می مانند. عهد بستن با خداوند و انبیاء لازم است، اما کافی نیست.

سخنران حرم‌حضرت معصومه(س) ادامه داد: مرحله دوم «عقد» است، یعنی یک خانواده و امت شدن می باشد، عقد یعنی من و شما با امام زمان(عج) باید یک امت بشویم.

وی رنگ امام زمان(عج) را صبغة الله برشمرد و گفت: ما باید رنگ حیا و عفت داشته باشیم، امروز در جامعه ما روز به روز حیا و عفت کمرنگ تر می شود. یکی از مصادیق رنگ خدا رنگ غیرت است که متاسفانه در جامعه کمرنگ شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به اینکه رنگ امام زمان(عج) رنگ صداقت، خدمت و برادری است، خاطرنشان کرد: چرا عفت و گذشت در جامعه کمرنگ شده است؟ چرا این همه زندانی مهریه در طلاق داریم؟ آیا پس از اربعین هم به هم خدمت می کنیم؟ با کثرت جمعیت، امام زمان(عج) نمی آید، امام زمان(عج) با این عهد بستن ها نمی آید، چراکه در تاریخ بسیاری عهد بستند، اما ماندگار و ثابت قدم نماندند.

سخنران‌محفل معارفی حرم‌حضرت معصومه (س) افزود: مسئولینی که می‌خواهند همرنگ امام زمان(عج) باشند باید برای خدمت شبانه روز تلاش کنند، رهبر انقلاب به همه مسئولان برای خدمت به مردم می فرمایند شبانه روز تلاش کنید؛ تنها به یک نفر فرمود کمی استراحت کنید که ایشان هم آسمانی شدند.

وی با اشاره به اینکه بیعت مرحله سوم به معنای یارگیری است، تاکید کرد: بیعت یعنی نه تنها گناه نکنیم بلکه باید جلوی گناه دیگران هم بگیریم، بیعت یعنی عمار در جنگ صفین جهاد تبیین می کند تا برای امام علی(ع) یارگیری کند، بیعت یعنی حاج قاسم در بین جوانان افغانستان و پاکستان برای امام زمان(عج) یارگیری می‌کند.

سخنران‌حرم‌حضرت معصومه(س) ادامه داد: این مسیر سخت‌و طولانی است و نیاز به استقامت و صبر دارد، اگر کسی به مرحله بیعت برسد همه هستی خود را برای امام زمانش می‌گذارد و اگر کسی به این مرحله رسید به مقام طلای شهادت می رسد.

برچسب ها: صداقت ظهور خدمت
ارسال نظرات