۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۷۶۴۶۱۶
رئیس جمهور:

برای هر اقدامی آگاهی و رضایت مردم اصل است

برای هر اقدامی آگاهی و رضایت مردم اصل است
رئیس جمهور با بیان اینکه برای هر اقدام و مداخله‌ای با مردم گفت‌وگو می کنیم و رضایت مردم اصل است، بیان کرد: باید مردم را آگاه کنیم که چه مداخلاتی باید در عرصه اقتصادی صورت گیرد و طبیعتا نیاز به جراحی‌هایی هست که کشور از این وضعیت خارج شود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مسعود پزشکیان رئیس جمهور در دیدار با فعالان اقتصادی در ساختمان استانداری خراسان رضوی‌ اظهار کرد: کارهای بزرگی باید انجام بدهیم ولی باید مردم بپذیرند که به خاطر خودشان باید اقداماتی را انجام بدهیم، وظیفه ما جلب رضایت مردم است و برای هر مداخله ای با مردم گفت و گو می کنیم تا همه مردم را با خود همراه کنیم. 

پزشکیان با بیان این که رضایت مردم یک اصل است،‌ گفت: مطمئنا مردم اگر بدانند که این اقدامات به مصلحت آن هاست قبول می کنند. هر بیماری بدن خود را به دست هر جراحی نمی سپارد. ما هم باید مردم را آگاه کنیم که چه مداخلاتی لازم است انجام بگیرد، ما هر مریضی را عمل کنیم اول رضایت می‌گیریم و بعد به اتاق عمل می‌بریم. رضایت مردم اصل است، باید با مردم صحبت کرد و اگر مردم بدانند که مصلحت در این است قطعا خواهند پذیرفت.

وظیفه دولت‌ها آماده کردن بستری امن برای فعالیت تجار است

رئیس جمهور با بیان این که اگر قرار است دولت بماند ابتدا باید تجارت و صنعت رونق داشته باشد،‌ گفت: وظیفه دولت ها این است که بستر را آماده کنند که تجار، تولیدکنندگان و صنعتگران بتوانند در امنیت کار خود را انجام دهند.

وی در واکنش به سخنان فعالان اقتصادی خراسان رضوی گفت: مشکلاتی که گفتید، ما بی تقصیر هستیم و وارث این اوضاع شده‌ایم، اینکه چگونه باید حل کرد نهایت با کمک شما و مشارکت مردم پیش خواهیم برد.

پزشکیان ادامه داد: باید مردم را آگاه کنیم که چه مداخلاتی باید در عرصه اقتصادی صورت گیرد و طبیعتا نیاز به جراحی‌هایی هست که کشور از این وضعیت خارج شود. قدم اول ما رضایت مردم است، وقتی خدمت درست ارایه دهیم و مردم این احساس را داشته باشند که حرفشان را می‌شنویم و دغدغه آنها را داریم، رضایت خواهند داشت.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: جلسه ای در مجلس یازدهم با برخی بزرگان روحانیون داشتیم که از من پرسیدند نظرت درباره حکومت پارلمانی چیست؟ گفتم چرا حکومت اسلامی درست نمی کنید؟ حکومت پارلمانی که ساختارش چیز دیگری است و اگر راست می گویید حکومت اسلامی درست کنید. عده ای تعجب کردند؛ گفتم اگر راست می گویید طبق نامه امام علی (ع) به مالک اشتر عمل کنید. استانداری که امام علی انتخاب می کند، اختیار دارد قاضی القضات، فرمانده لشکر، فرماندار که تعیین می کند، اختیارات دارند افراد را استخدام می کنند درآمد کسب می کنند و به دولت مرکزی پول می دهد.

باید از تمرکزگرایی دست برداریم

وی با اشاره به این که در گذشته اینگونه بود که دولت های محلی و استانداری ها به بالادستی ها پول می دادند، گفت: حالا همه پول می خواهند. قاعده را عوض کنیم؛ نمی گویم دقیقا همان کار شود ولی باید از آن تمرکزگرایی که عده ای که آن بالا نشسته اند فکر کنند عقل کنند و پایین دستی ها هیچ درکی نمی کنند، دست برداریم.

پزشکیان ادامه داد: من تا دیروز نماینده مجلس یک شهر بودم. می گفتم می خواهم در یک منطقه محروم برای مردم کار کنم ولی قبول نمی کردند در یک شهر یک کارمند اجازه نمی داد من کار کنم حالا شده ایم رئیس جمهور آیا من عوض شده ام؟ نه من همان آدمم ؛ در همه شهرها آدم های قدرتمندی که می توانند جای من بنشینند، وجود دارد ولی باید اختیار دهیم خودشان را نشان دهند اگر این اتفاق بیفتد کشور درست می شود.

وی با اشاره به این که آماده کردن بستر برای بازرگانان و تجار را وظیفه خود می‌دانیم،‌ افزود: به وزارت خارجه و تجار کشورمان اعلام کردم که برنامه‌ای آماده کنند تا در سفر به کشورهای خارجی در زمینه تجارت در خصوص چه مسائلی صحبت کنیم. با توجه به مرزهایی که داریم، اگر بتوانیم به درستی از این بسترها استفاده کنیم، می‌توانیم رونق اقتصادی و اشتغال ایجاد کرده و بسیاری از مشکلاتمان را حل کنیم.

پزشکیان تاکید کرد: من باید به‌عنوان رئیس‌جمهور در سفرم به کشورهای مختلف، بستر را برای کار تجار آماده کنم؛ اگر بتوانم این کار را کنم، از سفرم نتیجه گرفته‌ام. نتیجه دادن سفرها هم بدون همکاری دولت، مجلس، قوه قضاییه و نیروهای نظامی و امنیتی و همچنین نداشتن چشم‌انداز، میسر نیست؛ همه باید دید مشترکی درباره نوع تجارت، اقتصاد و صنعت داشته باشیم.

اجازه نمی‌دهیم اقشار آسیب پذیر زیر چرخ توسعه له شوند

رئیس جمهور تاکید کرد: هر مداخله ای که می خواهیم کنیم باید حتما اقشار آسیب پذیر را ببینیم و اجازه ندهیم زیر چرخ های توسعه له شوند. به هر شکلی که شده نباید اجازه ندهیم مداخلات ما مردم را با بحران مواجه کند این چیزی است که حتما مراعات خواهیم کرد.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم به هر قیمتی هر کاری را انجام ندهیم کاری را خواهیم کرد که عزت و اعتبار انسان ها با کمک شما فعالان اقتصادی، مردم و نمایندگان مجلس در آن حفظ شود. معتقدیم که وحدت و همدلی می تواند ما را به جایی برساند؛ اگر با هم باشیم، مشکلاتمان حل می شود؛ باور کنید دلمان می خواهد مشکلات شما را حل کنیم. قلبا می خواهیم این اتفاق بیفتد؛ به علم، کارشناسی، نخبگان و تولیدکنندگان و سرمایه داران معتقدیم و می گوییم اگر اینها وارد صحنه شوند، مشکلات حل می شود.

ارسال نظرات