۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۷۶۴۹۴۶
نماینده ولی فقیه در کاشان تبیین کرد؛

عوامل و اذکار طولانی شدن عمر انسان

عوامل و اذکار طولانی شدن عمر انسان
اصفهان ـحجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه ذکر صلوات کارنامه اعمال انسان را سنگین می‌کند، گفت: در گام نخست باید اصول دین ما کامل باشد، از این رو آیت الله بهجت می‌فرماید، در صلوات اصول دین ما گنجانده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی ظهر امروز در هفتمین جلسه از سلسله مباحث شرح صحیفه سجادیه ضمن تسلیت به مناسبت شهدای هفده شهریور گفت: اعمال انسان‌ها تا ابدیت همراه آنها است.

وی با اشاره به اینکه خداوند برای همه موجوداتی که روح دارند رزق و روزی قرار داده است، افزود: خداوند برای هریک از بندگان خودش به اندازه مشخصی سهمی قرار داده است که هیچ قدرتی نمی‌تواند در کاهش و یا افزایش این سهم نقش داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه هیچ جانداری عمر ابدی ندارد و دقایق و ساعت‌ها و هفته‌ها و سال‌ها است که محدوده عمر را کاهش می‌دهد، گفت: انسان‌ها بعد از پایان عمر دنیایی، به سوی همان چیزی می‌روند که در دنیا برای آخرت خود ذخیره کرده اند.

وی ادامه داد: انسان‌ها در آخرت به دنبال اعمال صالح و غیر صالح خود هستند، بدکاران جزای اعمال بد خود و صالحان پاداش اعمال خوب را دریافت می‌کنند و این روش و شیوه از عدالت خداوند است.

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه با اشاره به اینکه امام باقر(ع) می‌فرماید با دو اجل مُسمّی و اجل مشروط روبه‌رو هستیم، اظهار داشت: اجل مُسمّی، معین و حتمی است، اما اجل مشروط قابلیت کم و زیاد شدن را دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه محدوده عمر همه انسان‌ها مشخص است، یادآور شد: برخی کار‌ها از جمله نیکی به پدر و مادر، ذکر الله اکبر، ذکرصلوات و ذکر «لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ» اجل انسان را به تأخیر و عمر را طولانی می‌کند. 

وی با بیان اینکه ذکر صلوات کارنامه اعمال انسان را سنگین می‌کند، اظهار داشت: در گام نخست باید اصول دین ما کامل باشد، از این رو آیت الله بهجت می‌فرماید، در صلوات اصول دین ما گنجانده شده است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات