۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۷۶۵۰۹۰
نماینده ولی فقیه در لرستان:

تعهد و تخصص لازمه تربیت آینده سازان کشور است

تعهد و تخصص لازمه تربیت آینده سازان کشور است
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به رسالت اساتید در عرصه تعلیم و تربیت گفت: تعهد و تخصص لازمه تربیت آینده سازانی متعهد و متخصص است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، امروز در مراسم اختتامیه همایش هم اندیشی دبیران هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی و مسئولان شبکه رسانه ای استادان دانشگاه که به میزبانی دانشگاه فرهنگیان لرستان برگزار شد، اظهار داشت: انتظار می رود اهداف این نشست ها عملیاتی شود.
 
نماینده ولی فقیه در لرستان به اهمیت رسالت اساتید در عرصه آموزش و تربیت اشاره کرد و افزود: رسالت اساتید در عرصه تربیت از نقص به کمال رساندن است.
 
وی در ادامه با بیان اینکه با یک نگاه به دستگاه آموزش و پرورش، دانش آموزان، اساتید می توان پیشگویی کرد که آینده کشور بر بلندای تاریخ در منطق و جهان می ایستد یا نه، عنوان کرد: خروجی دستگاه تعلیم و تربیت باید انسان های متعهد، متخصص و علاقه مند به کشور و علاقه مند به خدمت به مردم باشند و محصول دستگاه تعلیم و تربیت تربیت نخبگان متعهد و متخصص باشد.
 
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: معلم و استاد ما نسبت به تدریس تعهد و وقت لازم را برای کار تعلیم به کار گیرد، دانشجو و دانش آموز ما به دنبال نمره گرفتن صرف نباشند.
 
وی با اشاره به اینکه حساسیت کار تعلیم و تربیت با مسائل اقتصادی متفاوت است، گفت: عیوب دستگاه تعلیم و تربیت پنهان است ولی زمانی که عیب آن آشکار شد درمان به آسانی میسر نیست و بر این اساس است که در آموزه های اسلامی روی خصوصیات اخلاقی کسانی که وظیفه تعلیم و تربیت را برعهده دارند، خصوصیات نحوه تدریس و شایستگی شخص تاکید شده است.
 
نماینده ولی فقیه در لرستان در پایان تواضع، فروتنی، مدارا، صداقت، سعه صدر، هماهنگی در گفتار و رفتار را از ویژگی های بارز معلمان خواند.
ابراهیم بهروج
ارسال نظرات