۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۷۶۵۱۳۰
نماینده ولی فقیه در کاشان:

امروز حوزه علمیه بین المللی شده است

امروز حوزه علمیه بین المللی شده است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به سفر مدیر حوزه‌های علمیه به کاشان، گفت: امروز حوزه علمیه بین المللی شده است و طلاب ۱۲۸ کشور در قم تحصیل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلی بقیه الله الاعظم(عج) کاشان برگزار شد، با اشاره به سفر مدیر حوزه‌های علمیه به کاشان، گفت: امروز حوزه علمیه بین المللی شده است و طلاب ۱۲۸ کشور در قم تحصیل می‌کنند.

وی به سفر مدیر حوزه‌های علمیه به یکصد کشور دنیا اشاره کرد و با بیان اینکه برخی از این کشور ۱۵ هزار کیلومتر با ایران اسلامی فاصله دارد، یادآورشد: آیت الله اعرافی می‌گوید، وقتی با لباس روحانی در خیابان حرکت می‌کردم، مردم داخل مغازه از مغازه‌ها خارج می‌شدند و به لباس روحانی من که نماد انقلاب اسلامی ایران است احترام می‌گذاشتند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه خانواده شهدا باید به خود افتخار کنند که مردم کشور‌هایی که ۱۵ هزار کیلومتر با ایران اسلامی فاصله دارند به نماد امام(ره) تبرک می‌کنند، گفت: این امر نشانه صدور انقلاب اسلامی ایران است که روز به روز در حال توسعه و گسترش می باشد.

وی به یادواره شهدای کارمند کاشان به عنوان یکی از برنامه‌های کنگره ملی ۱۸۰۰ شهید شهرستان کاشان اشاره کرد و ابراز داشت: سفارش شهید داروغه یکی از ۵۵ شهید کارمند شهرستان کاشان این است که حقوقی که دریافت می‌کنیم از بیت المال است و باید مراقب وجدان کاری باشیم و ارباب رجوع را تکریم کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به برگزاری رخداد کمیته علمی کنگره بین المللی علی ابن باقر(ع) در کاشان و مشهد اردهال با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: امامزاده سلطانعلی ابن باقر(ع) منصوب و سفیر دو امام معصوم امام باقر(ع) و امام صادق(ع) درمنطقه کاشان است.

وی به فرا رسیدن هفته وحدت از ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول اشاره کرد و با بیان اینکه فتوای امامین انقلاب برعدم توهین به نماد‌های اهل سنت است، اظهار داشت: ماجرای فتوای تنباکوی میرزای شیرازی که شیعه و سنی از آن تبعیت کردند اتحاد بین شیعه و سنی بود که دستاورد آن شکست انگلستان بود.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: اتحاد بین ۱۳۰ هزار نیروی حشد الشعبی که از این تعداد ۹۰ هزار شیعه، ۳۰ هزار اهل سنت، ۷ هزار ترکمن و ۳ هزارمسیحی هستند سبب شد تا بساط داعش برچیده شود.

وی با بیان اینکه طی ۸ سال دفاع مقدس از ۲۵۰ هزار شهید ۱۱ هزار شهید اهل سنت بودند که از این تعداد ۱۸۹ طلبه اهل سنت بودند، گفت: از ۱۱ شهید اهل سنت دوران دفاع مقدس، ۴ هزار و ۵۰۰ شهید از کردستان، ۳ هزار و ۵۰۰ شهید از آذربایجان غربی، ۵۰۰ شهید از سیستان و بلوچستان، ۴۵ شهید از گلستان، ۲۰۰ شهید از خراسان و ۱۰۰ شهید ازهرمزگان بودند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به تحولات و اتفاقات غزه و نیرو‌های مقاومت اشاره کرد و افزود: ۲۶ شهریور سال ۱۹۷۰ بالغ بر ۱۲ تا ۱۵ هزار آواره فلسطینی توسط ملک حسینی اردنی درخاک اردن به خاک خون کشیدند شدند و یکصد هزار آواره فلسطینی از اردن اخراج شدند.

وی افزود: علی رغم خیانت‌های سران کشور‌های اسلامی در مناظره ترامپ و خانم هریس این دو نامزد ریاست جمهوری در این موضوع که هریک از ما دو نفر رای بیاوریم ایران قوی‌تر خواهد شد و آمریکا و اسرائیل نابود خواهند شد اتفاق نظر داشتند.

نماینده ولی فقیه در کاشان سفر رئیس جمهور به کشور عراق را که قرار بود توسط آیت الله رئیسی انجام شود را سفر مهمی دانست و افزود: حسن همجواری و تقویت ارتباط با همایسگان جزو اولویت‌های رهبر معظم انقلاب است.

وی تبادلات فرهنگی، اقتصادی، تسهیل روابط تجاری، امنیتی، ابلاغ پیام و تشکر رهبر معظم انقلاب از مهمانوازی مردم عراق و موکب داران و استقامت در جهاد طولانی و خستگی ناپذر مردم عراق را از اهداف سفر رئیس جمهوری ایران به کشور عراق دانست.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به نهم ربیع، آغاز امامت امام زمان(عج) اشاره کرد و با بیان اینکه در روایات نهم ربیع به عنوان عید غدیر دوم معرفی شده است، افزود: همانگونه که ۱۸ ذی الحجه با نصب امیرمومنان(ع) کفار از اینکه اسلام را منحرف کنند مایوس شدند، با امامت امام زمان(عج) این غدیر بار دیگر تجدید شد.

وی با بیان اینکه همه ما باید افتخار به خود افتخار کنیم که مقلد مراجع تقلید و رهبر معظم انقلاب هستیم چرا که همه مراجع نائب عام امام زمان(عج) هستند، گفت: رهبر معظم انقلاب علاوه بر رساله عملیه فردی، نیابت در مسائل سیاسی و اجتماعی را از هم از طرف امام زمان(عج) دارند.

نماینده ولی فقیه در کاشان تأکید کرد: اگر ما هم می‌خواهیم به امام زمان عج) نزدیک باشیم، امروز با امام زمان پیمان ببندیم نه تنها گناه کبیره و صغیره انجام ندهیم، بلکه مراقبت و تقوا را به حدی برسانیم که حتی فکر گناه در ذهن ما خطور نکند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات