۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۷۶۵۱۵۲
امام جمعه موقت بناب:

اعتقاد به امامت امام زمان واجب و از وظایف مؤمنان است

اعتقاد به امامت امام زمان واجب و از وظایف مؤمنان است
امام جمعه موقت بناب گفت: امام زمان(عج) به جز مواردی که در میان مردم ظاهر شده است، از بدو تولد پربرکت خود در غیبت بسر می برد، لذا اعتقاد به امامت امام زمان(عج) واجب و از وظایف مؤمنین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام ناصر اصغری در خطبه‌ های آئین عبادی سیاسی هفته گذشته شهرستان بناب با عرض تبریک سالروز آغاز امامت امام زمان(عج)، اظهار داشت: ائمه معصومین علیهم السلام میراث دار ۱۲۴ هزار پیامبر و امام عصر ارواحنا فداه میراث دار تمام پیامبران و امامان معصوم است که خود میراث داری ندارد.

وی افزود: وجود نازنین امام زمان(عج) تجسم عملی کتاب الله محسوب می شود، و از پیامبر و امام به قرآن ناطق یاد می شود؛ لذا شناخت امام و اعتقاد به امامت و ولایت امام زمان واجب و از وظایف مؤمنین است.

امام جمعه موقت بناب با اشاره به علت غیبت و زمان ظهور حضرت تصریح کرد: حضرت ولی عصر(عج) پس از ظهور علت غیبت خود را شرح خواهند داد، اما بر اساس برخی روایات خود آن حضرت هم از زمان ظهور خود اطلاعی ندارد و مؤمنین در زمان غیبت مورد امتحان الهی واقع خواهد شد.

حجت الاسلام اصغری با بیان اینکه عالم بدون وجود محمد و آل محمد(ص) توجیه وجودی ندارد، عنوان کرد: تمام بشریت و موجودات عالم در سایه وجود شریف آن بزرگوار نفس می کشند.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در ایران تحت توجهات منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود عالمگیر شده و سیطره تشیع در اقصا نقاط جهان در سایه حمایت های آن وجود نازنین است و انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور آن حضرت خواهد بود.

وحید نستوهی
ارسال نظرات