۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۷۶۵۱۹۸
به مناسبت نهم ربیع الاول صورت گرفت؛

بررسی «آینده جهان و نقش و کارآمدی زنان» در مسجد مقدس جمکران

بررسی «آینده جهان و نقش و کارآمدی زنان» در مسجد مقدس جمکران
نخستین نشست تخصصی «آینده جهان و نقش و کارآمدی زنان» همزمان با نهم ربیع الاول سالروز امامت حضرت حجت(عج) با حضور بانوانی از 22 کشور جهان در آستان مقدس مسجد جمکران برگزار شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نشست تخصصی «آینده جهان و نقش و کارآمدی زنان» صبح روز گذشته همزمان با نهم ربیع الاول سالروز امامت حضرت حجت(عج) با حضور بانوانی از 22 کشورجهان با محورهایی همچون نقش مستقیم و غیر مستقیم زنان در تحولات تمدنی، زنان یاریگر در مسیر امامت و ولایت اهل بیت علیهم السلام پیش و پس از ظهور، نقش زنان در نهضت های معاصر، نقش زنان در دفاع از جبهه حق، زن مسلمان و اثر گستری دینی در جوامع و اتحاد زنان جهان با زنان مسلمان در فضای پساغزه در آستان مقدس مسجد جمکران برگزار شد.

فریبا علاسوند عضو هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده نخستین سخنران ویژه این مراسم بود. وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) به جریان یاری‌گری مشروعیت دادند، تصریح کرد: در تاریخ تشیع یاری‌گری زنان یک رسم بوده است و پیامبر(ص) در دوران نبوت خود این موضوع را بارها تمرین کردند.

در ادامه نیز سیده هدی موسوی خواهر شهید سید عباس موسوی دبیرکل پیشین حزب الله لبنان با اشاره به اینکه بانوان در محور مقاومت در کنار آقایان تمرین ظهور دارند، گفت: اولین شخصی که از شهید سید عباس حمایت کرد، امام خمینی(ره) بودند.

سپس ایران رکن آبادی مشاور بین الملل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه زنان نیز نقش و اهمیت ویژه‌ای در دوران مهدویت دارند، گفت: از ابتدای آفرینش زنان دارای نقش و اثرگذاری بودند ولی متاسفانه به درستی این نقش‌ها تبیین نشده است.

بحث و تبادل نظر پیرامون محورهای نشست، تقدیر از تقدیر از سیده هدی موسوی  خواهر  دبیرکل پیشین حزب الله لبنان و همچنین دختر شهید ابومهدی المهندس، مهدی یاور سال 97 آستان مقدس مسجد جمکران، تجدید بیعت بانوان فرهیخته با حضرت ولی عصر(عج) به نمایندگی از جامعه جهانی بانوان مسلمان و اعلام همبستگی و همدردی با بانوان و زنان مقاوم و قهرمان غزه از دیگر بخش های این نشست بود.

ارسال نظرات