۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۷۶۵۲۰۵
آیت الله بهشتی:

آگاهی بخشی به جامعه، کار اصلی طلاب است

آگاهی بخشی به جامعه، کار اصلی طلاب است
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه کار اصلی طلاب آگاهی بخشی و هوشیارسازی جامعه است، گفت: روحانیت مسئولیت بزرگی در تربیت جامعه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، آیت الله احمد بهشتی در آیین اغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه استان فارس ضمن تبریک سال تحصیلی جدید گفت: شخصیت انسان به سه اصل فطرت، تربیت و محیط بستگی دارد و هر انسانی فطرتا خداجویی و خدا پرستی را دارا بوده و این سه عامل در کنار هم می توانند موجب تربیت شایسته بوده و منشا آثار خیر در جامعه باشند.

وی با بیان اینکه روحانیت مسئولیت بزرگی در تربیت جامعه دارد، افزود: طلابی که وارد تحصیل علوم دینی می شوند هم از لحاظ دینی و هم از لحاظ اخلاقی خودسازی داشته باشند، زیرا خودسازی در درجه اول قرار دارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه کار اصلی طلاب آگاهی بخشی و هوشیارسازی جامعه است، اظهار کرد: طلبه ای که وارد حوزه می شود برای تهجد و تزکیه و رسیدن به اخلاق تلاش کند.

وی ابراز کرد: طلبه باید انسانی بشود انسان ساز و اگر خودش به مرحله انسانیت نرسد نمیتواند انسان سازی کند و برای رسیدن به این مقام باید تزکیه داشته باشد.

آیت الله بهشتی بیان کرد: اگر فطرت انسان گم شد انسانیت هم از بین رفته و اگر فطرت احیا بشود انسانیت هم زنده و احیا می شود و اگر کسی بخواهد امام مردم باشد باید در اول و آخر خودسازی داشته تا بتواند فطرت را به یاد مردم بیاورد.

ارسال نظرات