۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۷۶۶۴۷۷
حزب‌الله:

«وعده صادق ۲» مسیر جدیدی را در منطقه ترسیم کرد

«وعده صادق ۲» مسیر جدیدی را در منطقه ترسیم کرد
نماینده حزب‌الله در پارلمان لبنان با بیان اینکه عملیات وعده صادق ۲، پاسخی محکم به همه کسانی بود که مدعی کمرنگ شدن حمایت ایران از مقاومت بودند، گفت که معادله شهیدنصرالله در جنوب لبنان در حال اجرا بوده و این عملیات ایران، منطقه را وارد مسیر جدیدی کرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حسن فضل الله از اعضای فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان، طی سخنانی درباره روند نبرد با دشمن صهیونیستی اعلام کرد: حماسه قهرمانانه‌ای توسط رزمندگان مقاومت اسلامی در مرزها نوشته می‌شود و روح بزرگ شهید سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله در جان همه مجاهدان ما وجود دارد که قهرمانانه در خط مقدم با دشمن می‌جنگند.

بعد از شهادت سید نصرالله انگیزه مقاومت در جنگ با اشغالگران بیشتر شده است

حسن فضل الله در گفتگو با المیادین اظهار داشت: با وجود تجاوزات شدید و وحشیانه دشمن صهیونیستی و بمباران‌های گسترده، مقاومت موفق شد بالگردهای این رژیم را حتی در داخل مرزها با فلسطین اشغالی از کار بیندازد و تلفات سنگینی به صفوف دشمن وارد کرد؛ تا جایی که نیروهای اشغالگر قادر به ورود به هیچ منطقه‌ای در لبنان نیستند.

وی افزود: مقاومت بسیار استوار است و رزمندگان ما از روز اول اعلام شهادت سید حسن نصرالله، عملیات‌های خود را با سرعت و شدت بیشتری ادامه دادند و برنامه‌هایی که سید مقاومت ترسیم کرده بود، توسط رزمندگان ما با اشتیاق و انگیزه بیشتری اجرا می‌شود. ما از قدرت و عملکرد دقیق رزمندگان خود مطمئنیم. درگیری‌های اصلی زمینی مجاهدان ما با نیروهای اشغالگر، در یارون و مارون الرس در منطقه بنت جبیل، و العدیسه در منطقه مرجعیون بود که طی آن نیروهای مقاومت تلفات مرگباری به دشمن وارد ساختند.

این نماینده حزب الله تصریح کرد: دشمن صهیونیستی که در مقابل رزمندگان دلیر مقاومت درمانده شده، عامدانه مراکز بهداشتی، آمبولانس‌ها و بیمارستان‌ها و پرسنل پزشکی را هدف قرار می‌دهد. اما هیچ یک از این جنایات موجب نشد که رزمندگان ما از انجام وظیفه خود عقب نشینی کنند. رزمندگان ما نبردهای بسیار قهرمانانه‌ای با نظامیان دشمن انجام می‌دهند که صحنه‌های آنها هنوز در رسانه‌ها منتشر نشده است.

مقاومت محاسبات صهیونیست‌ها از ترور شهید نصرالله را به هم ریخت

حسن فضل الله گفت: دشمن صهیونیستی زمانی که تجاوزات گسترده خود را به لبنان آغاز کرد و جنایاتش را با ترور شهید سید حسن نصرالله و کشتار گسترده غیرنظامیان و تخریب ساختمان‌ها به اوج رساند، هدفش نه تنها سردرگم کردن مقاومت، بلکه نابودی حزب الله و تحمیل شکست به لبنان و منطقه بود. در شرایطی که رژیم اشغالگر در همه سطوح از جمله نظامی و پدافندی تحت حمایت کامل آمریکایی- بین المللی قرار دارد و همه پایگاه‌های آمریکا در منطقه از رژیم اشغالگر محافظت می‌کنند، اما موشک‌های مقاومت به عمق موجودیت این رژیم رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: رژیم تروریستی صهیونیستی تصور می‌کرد که با ترور شهید سید حسن نصرالله و کشتار غیرنظامیان و تخریب اماکن غیرنظامی به دستاورد بزرگی رسیده و به همین دلیل تصمیم گرفت، روی عملیات زمینی سرمایه‌گذاری کند و تصور می‌کرد که قادر به شکست مقاومت است؛ اما اتفاقی که افتاد برخلاف تصورات صهیونیست‌ها بود.

معادله شهید نصرالله در جنوب لبنان در حال اجراست

فضل الله به جمله معروف شهید سید حسن نصرالله که در سخنرانی ماه جولای خود به صهیونیست‌ها گفته و به آنها وعده جهنم در جنوب لبنان را داده بود، اشاره کرد؛ با این مضمون که اگر به لبنان و جنوب لبنان بیایید، مشکل کمبود تانک پیدا نخواهید کردف زیرا اصلاً تانکی برایتان باقی نمی‌ماند و نظامیان شما عمودی وارد می‌شوند و افقی بیرون می‌روند.

این نماینده حزب الله تاکید کرد: ترجمه عملی این سخنان شهید سید حسن نصرالله را اکنون در مناطقی که رزمندگان مقاومت با نیروهای اشغالگر می‌جنگند، به خوبی می‌بینید.

عملیات وعده صادق 2 ایران مسیر جدیدی را در منطقه ترسیم کرد

وی در ادامه به عملیات «وعده صادق 2» جمهوری اسلامی ایران در قلب سرزمین‌های اشغالی اشاره و تاکید کرد: ایران هرگز دست از حمایت مقاومت برنداشته و هرگز این کار را نخواهد کرد. همانطور که دیدیم موشک‌های جمهوری اسلامی ایران به عمق فلسطین اشغالی رسیدند و در پاسخ به همه کسانی که علامت سوال‌‌هایی درباره موضع ایران اتخاذ کرده و مدعی بودند که ایران دست از حمایت قاطع مقاومت کشیده است، می‌گوییم که ایران مقتدرانه کنار همه گروه‌های مقاومت ایستاده است.

این عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان گفت: ایران کشوری است که طبق ارزیابی‌های دقیق خود تصمیم می‌گیرد و همه دیدند که چگونه صهیونیست‌ها را غافلگیر کرد.کسانی که چنین اتهاماتی را علیه ایران مطرح می‌کنند، نادان هستند و نمی‌دانند که شهید سید حسن نصرالله برای ملت ایران و همه ملت‌های امت اسلامی و آزادگان جهان چه معنایی دارد. عملیات وعده صادق 2 ایران که ضربه عمیقی به دشمن اشغالگر بود، همه این ادعاها و شک و تردیدها را از بین برد.

حسن فضل الله اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران عملیات وعده صادق 2 را انجام داد تا به دشمن صهیونیستی بگوید نمی‌توانی هر کاری که می‌خواهی انجام دهی، و این عملیات مسیر جدیدی را ترسیم کرد. حمله ایران، عملیات‌های شرافتمندانه نیروهای مسلح یمن علیه تل‌آویو و عملیات‌های کل مقاومت اسلامی و نبرد قهرمانانه‌ای که رزمندگان حزب الله در جنوب با نیروهای اشغالگر انجام می‌دهند، توازن قدرت را در منطقه بار دیگر ترسیم می‌کند‌.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به دشمن صهیونیستی هشدار می‌دهیم که گسترش تجاوزات آن هرگز در راستای منافع این رژیم و صاحبان پروژه استکباری که می‌خواهند بر منطقه ما مسلط شوند، نخواهد بود.

ارسال نظرات