۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۷۶۶۸۹۸
حجت الاسلام حسناتی در گفت‌وگو با رسا تاکید کرد؛

لزوم تقویت و ترویج معیارهای نخبگی

لزوم تقویت و ترویج معیارهای نخبگی
مدیر مدرسه علمیه شهید صدوقی واحد ۲ قم با اشاره به رسالت نخبگان حوزوی در اندیشه رهبر معظم انقلاب، جهاد علمی را رسالت اصلی نخبگان حوزوی در کشور عنوان کرد.

حجت الاسلام عبدالرضا حسناتی، مدیر مدرسه علمیه شهید صدوقی واحد ۲ قم در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با نخبگان بر ضرورت حفظ و تکثیر نخبگان اظهار داشت: برای حفظ و تکثیر نخبگان، ابتدا باید کارکردهای حوزوی و معیارهای نخبگانی به صورت شفاف از دیدگاه امامین انقلاب معلوم و احصا شود.

وی افزود: بعد از مشخص شدن کارکردهای حوزوی و معیارهای نخبگانی باید از یک سو نخبگان را مشخص و از آنان حمایت کرده و از سوی دیگر معیارهای نخبگی را تقویت و ترویج کرد؛ هرچند در راستای حمایت از نخبگان حوزوی کارهایی مانند حمایت از آنان انجام شده است که امیدواریم بیشتر از گذشته شود.

مدیر مدرسه علمیه شهید صدوقی واحد ۲ قم با اشاره به وظیفه مسئولان حوزوی در حفظ و تکثیر نخبگان بیان داشت: همانگونه که بیان شد حمایت درحال انجام است؛ لکن در مورد تقویت معیارها و آموزش در راستای رشد آنها در افرادی که ظرفیت نخبگی را دارند، جای کار داشته و نیاز است تا بیش از این مقدار در این زمینه کار و تلاش شود.

حجت الاسلام حسناتی با بیان این که رهبر معظم انقلاب در دیدار خود با نخبگان بر تحولات سریع علم در جهان اشاره داشته و نخبگان را برای جهاد و خیزش علمی فراخواندند، با اشاره به رسالت نخبگان حوزوی در این زمینه خاطرنشان کرد: رسالت نخبگان حوزوی در کلام رهبر معظم انقلاب بیان شده است که عبارتند از جهاد علمی در علوم حوزوی و تمامی عرصه ها.

ارسال نظرات