۰۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۷۶۷۱۵

9 پروژه فناوری و نرم افزاری حوزه های علمیه خواهران رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر توسعه فناوری اطلاعات مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور، از راه اندازی 9 پروژه فناوری و اطلاعاتی و نرم افزاری مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور خبر داد.
نرم افزار
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی طائی زاده مدیر توسعه فناوری اطلاعات مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، روز یک شنبه در نشست خبری با اشاره به اقدامات دفتر فناوری حوزه های علمیه خواهران کشور ابراز داشت: این دفتر پشتیبانی اطاعاتی و فناوری بیش از 260 مدرسه علمیه خواهران سراسر کشور را بر عهده دارد و زیر ساخت های فناوری و شبکه های این مدارس را تامین کرده و تحت پوشش قرار می دهد.

وی در ادامه از راه اندازی فاز اول 9 پروژه فناوری و نرم افزاری در پورتال مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور خبر داد و گفت: راه اندازی بانک مقالات، نرم افزار سیمای فرزانگان، مقالات تخصصی زنان، بانک مقالات امام عصر(عج)، گالری فیلم و تصویر، نرم افزار ریحانه، نشریه الکترونیکی طوبی و آماده سازی کتب مرجع و قرار دادن آن در پایگاه اینترنتی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران از جمله این پروژه ها است.

طائی زاده افزود: بخشی از این نرم افزارها که دارای قابلیت های متعددی از جمله امکان فیش برداری و دانلود نیز است هم اکنون از طریق سامانه اطلاع رسانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در دسترس کاربران اینترنتی است.

مدیر توسعه فناوری اطلاعات مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در ادامه با اشاره به کاربردهای این طرح ها تصریح کرد: در نرم افزار ریحانه که کار آماده سازی آن به انجام رسیده است در مجموع حدود یک هزار و پانصد آیه و روایت در خصوص زنان و خانواده در فضای وب و اینترنت قرار گرفته است و کاربران اینترنتی می توانند از این امکان بهره بگیرند.

طائی زاده در خصوص ویژگی های نشریه الکترونیکی طوبی نیز گفت: در این نشریه الکترونیکی، 3300 عنوان مقاله و یک هزار و صد عنوان کتاب در هشت موضوع شامل: قرآن، اهل بیت، تاریخ ایران و اسلام، خانواده و تشیع، فلسفه و کلام، نشریات الکترونیکی و تبلیغ بر روی سایت قرار گرفته است و مخاطبان می توانند از این برنامه ها و امکانات استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: با اقدامات و هماهنگی های صورت گرفته در نیمه سال 89 تمامی مدارس علمیه خواهران سراسر کشور دارای سامانه اطلاع رسانی اینترنتی خواهند شد و این سامانه ها به صورت یکپارچه مدیریت خواهد شد.

مدیر توسعه فناوری اطلاعات مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: در حال حاضر نیز تعدادی از مدارس علمیه خواهران سراسر کشور دارای پایگاه اطلاع رسانی هستند و بقیه مدارس نیز روند پوشش اخبار و اطلاع رسانی فعالیت های آنان از طریق پایگاه اطلاع رسانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران به نشانی www.whc.ir انجام می شود. /924/پ202/ص

ارسال نظرات