۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۷۶۷۸۶۱
حجت الاسلام کلاته:

تبیین مسائل مربوط به جبهه مقاومت در اولویت مبلغان قرار گیرد

تبیین مسائل مربوط به جبهه مقاومت در اولویت مبلغان قرار گیرد
حجت الاسلام کلاته با تأکید بر تبیین مسائل مربوط به جبهه مقاومت یکی از محور های تبیین پیرامون وضعیت منطقه و حمایت از جبهه مقاومت را توجه دادن مردم به بحث عقلانی پیشگیری عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، به همت موسسه تبلیغی امیربیان، همایش مکتب نصرالله با هدف تبیین رسالت مبلغان، بیان ایده ها و ارائه محتواهای تبلیغی پیرامون دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر فرض کمک همه مسلمانان به مردم لبنان و جبهه مقاومت عصر امروز چهارشنبه دوم آبان در سالن همایش باغ موزه دفاع مقدس قم برگزار شد.

در ابتدای این همایش حجت الاسلام علی کلاته مدیر موسسه امیربیان با اشاره به حکم شرعی رهبر معظم انقلاب مبنی بر فرض و وجوب فوری کمک به جبهه مقاومت ابراز داشت: بعد از سخنرانی رهبری و دستورشان، ما باید هر شب چرتکه بی اندازیم که نسبت به این واجب فوری چه کردیم؛ اگر در خانه دختر و پسر به بلوغ رسیده داریم باید در این زمینه احساس مسئولیت کند؛ یعنی باید این فرض و وجوب را برای همه مکلفان تبیین کنیم.

همایش «مکتب نصرالله» با هدف تبیین رسالت مبلغان در زمینه جبهه مقاومت برگزار شد

وی حضور فعالانه جمهوری اسلامی در منطقه را یکی از بزرگترین دستاورد های انقلاب اسلامی دانست و بیان داشت: یکی از دستاوردهای اصلی انقلاب اسلامی، حضور ما در منطقه است؛ اما متأسفانه این مزیت و دستاورد را نتوانستیم به درستی تبیین کنیم و این موجب شده امروز شبهات اذهان برخی از مردم را درگیر کند.

حجت الاسلام کلاته یکی از محور های تبیین پیرامون وضعیت منطقه و حمایت از جبهه مقاومت را توجه دادن مردم به بحث عقلانی پیشگیری عنوان کرد و گفت: نصف بودجه وزارت بهداشت صرف امور پیشگیری می شود؛ یک وجهی از کمک ما به جبهه مقاومت همین بحث عقلانی پیشگیری از جنگ در داخل کشور است که نیاز به تبیین دارد.

وی با تأکید بر تبیین مسائل مربوط به جبهه مقاومت، به در اولویت قرار گرفتن شهر قم به عنوان اولویت فعالیت تبیینی اشاره کرد و اظهار داشت: قم را باید دریابیم، چراکه دشمن برای این شهر برنامه خاص دارد؛ باید توجه کنیم در شرایط ویژه ای قرار داریم و فرصت بسیار کم است.

در ادامه حجت الاسلام دهقان مولف کتاب «بی طرفی» به بیان ویژگی های این کتاب که یکی از منابع محتوای تبلیغی پیرامون فلسطین و جبهه مقاومت است پرداخت.

همایش «مکتب نصرالله» با هدف تبیین رسالت مبلغان در زمینه جبهه مقاومت برگزار شد

وی با اشاره به شبهات زیادی که دشمن در زمینه جبهه مقاومت ایجاد می کند گفت: ما بعضی اوقات فرض می کنیم مثلا مسجدی ها یا هیئتی ها برخی شبهات برایشان مشکلی ایجاد نمی کند اما باید توجه داشته باشیم که اینگونه نیست و باید بیش از اینها کار کنیم.

حجت الاسلام دهقان، بر لزوم در اولویت قرار گرفتن مسئله فلسطین تأکید کرد و بیان داشت: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب قبلا فلسطین مسئله اول جهان اسلام بود، اما امروز  فرمودند مسئله فلسطین مسئله اول جهان است و به همین ترتیب باید برای ما نیز اهمیت بیشتری پیدا کند.

همایش «مکتب نصرالله» با هدف تبیین رسالت مبلغان در زمینه جبهه مقاومت برگزار شد

در پایان این همایش حجت الاسلام صالح پرور و دیگر فضلا به بیان راهکار هایی برای چگونگی امر تبیین و کمک به جبهه مقاومت پرداختند.

ارسال نظرات