۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۷۶۸۰۱۷
رئیس انجمن ‌روانشناسی‌ اسلامی:

لزوم تولید محتوا برای روانشناسی اسلامی

لزوم تولید محتوا برای  روانشناسی اسلامی
حجت الاسلام هادی مهمترین نقطه‌ ضعف در تولید محتوا برای روانشناسی اسلامی را کمبود پژوهش دانست و اظهار داشت: پژوهش ها به پایان نامه ها خلاصه می شوند و نیاز به تحول بنیادین در عرصه تحقیقات علمی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی هادی رئیس انجمن ‌روانشناسی‌ اسلامی در نشست همایش بزرگ روانشـناســـــی اسلــامـــی و افق پیش رو با اشاره به موضوع موفقیت پایدار در روانشناسی اسلامی، اظهار داشت: گام اول موفقیت پایدار پیشینه شناسی است؛ دو مقطع در زمینه روانشناسی اسلامی در حوزه علمیه وجود دارد که شهید مطهری و سایر علما از سال ۶۰ به بعد با تلاش های فراوانی که داشتند مقطع دوم در زمینه روانشناسی اسلامی را رقم زدند.

رئیس انجمن ‌روانشناسی‌ اسلامی با اشاره به تلاش های موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) برای تدوین مبانی فلسفی روانشناسی اسلامی، گفت: با تلاش های دارالحدیث، فقه الحدیث و منابع حدیثی مربوط به روانشناسی اسلامی بررسی شد و اقدامات جامعه المصطفی می تواند حلقه واسطی بین حوزه علمیه و جهان علم باشد.

حجت الاسلام هادی با اشاره به افق پیش روی روانشناسی اسلامی، تصریح کرد: آینده خوب نیاز به ریل گذاری خوب و برنامه ریزی دقیق دارد و امروز با تلاش تعدادی از دانشمندان حوزوی توانستیم سند روانشناسی اسلامی را رونمایی کنیم و در گام های بعدی برنامه ریزی قوی‌تری لازم داریم.

وی مهمترین نقطه‌ ضعف در تولید محتوا برای روانشناسی اسلامی را کمبود پژوهش دانست و اظهار داشت: پژوهش ها به پایان نامه ها خلاصه می شوند و به تحول بنیادی در عرصه میدان و رفتار تبدیل نمی شوند که نیازمند تحول در این زمینه وجود دارد.

حجت الاسلام هادی تولید محصول و اقدامات مشترک در مجموعه های چندگانه روانشناسی اسلامی را ضروری دانست، گفت: باید ستاد مشترکی برای تجمیع این مراکز تشکیل داد و همچنین باید گفت که حمایت آیت الله اعرافی از روانشناسی اسلامی قابل تقدیر است.

ارسال نظرات