۱۰ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۷۶۸۰۴
معاون آمار و بررسی حوزه های علمیه:

نمایندگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در مراکز استانی راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون آمار و بررسی حوزه های علمیه از راه اندازی سی نمایندگی مرکز مدیریت حوزه علمیه در مراکز استان ها خبر داد.
اولين همايش مسئولبن هسته هاي گزينش اساتيد مصاحبه و مديران مدارس علميه کشور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد مهدی منتظری، معاون آمار و بررسی مرکز مدیریت حوزه های علمیه صبح امروز در نخستین همایش مسؤولان هسته های گزینش ، اساتید مصاحبه، و مدیران مدارس علمیه سراسر کشور که در سالن همایش های مدرسه علمیه دارالشفای قم برگزار شد در سخنانی گزارشی از روند جذب و گزینش متقاضیان حضور در حوزه های علمیه در سال گذشته ارائه کرد و گفت: در سال گذشته در مجموع بیش از 8 هزار نفر با برگزاری آزمون های کتبی، مصاحبه و انجام تحقیقات محلی جذب حوزه های علمیه سراسر کشور شده اند.

وی تصریح کرد: متقاضیان ورود به حوزه های علمیه پس از ثبت نام از طریق سامانه معاونت آموزش حوزه های علمیه در آزمون ورودی که تیرماه برگزار شد شرکت کردند و قبول شدگان در این دوره ها پس از برگزاری مصاحبه و همچنین انجام تحقیقات جذب حوزه های علمیه شده اند.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه تصریح کرد: بحث تقویت حوزه های علمیه شهرستان ها در دستور کار جدی شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه های علمیه است و با برنامه ریزی های صورت گرفته سعی داریم نمایندگی مرکز مدیریت حوزه علمیه را در سی مرکز استانی راه اندازی کنیم.

حجت الاسلام منتظری بیان داشت: باید بتوانیم با برنامه ریزی مناسب استعدادهای درخشان در شهرستان ها را جذب کرده و با فراهم کردن زیر ساخت های آموزشی از ورود آنان در مقاطع سطح 1 و2 به شهر مقدس قم جلوگیری کنیم تا طلاب تنها در مدارج عالی در حوزه علمیه قم تحصیل کنند.

معاون آمار و بررسی حوزه های علمیه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شاخص های تعیین شده در مصاحبه با پذیرفته شدگان متقاضی ورود به حوزه های علمیه تصریح کرد: پرهیز از اعمال سلیقه شخصی در امتیاز دهی به مصاحبه شوندگان ، توانایی فردی، هوش و استعداد، قدرت بیان، تخصص ویژه، اخلاق فردی و اجتماعی، تعهدات مذهبی، آشنایی با احکام مورد اطلاع جامعه، آگاهی های دینی سیاسی فرهنگی و اجتماعی و ... از جمله موضوعاتی است که در مصاحبه به آن توجه می شود.

وی بیان داشت: با هماهنگی های صورت گرفته با سازمان آموزش و پرورش در راستای انجام تحقیقات محلی برای جذب و گزینش طلاب از مراکز آموزش و پرورش استانی کمک گرفته می شود.

این استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنانش با یاد آوری سخنان حکیمانه حضرت امام (ره) و همچنین مقام معظم رهبری در خصوص حوزه های علمیه ضرورت دقت در گزینش طلاب را متذکر شد و گفت: اگر ما گزینش جدیدی نسبت به افراد نداشته باشیم ممکن است در آینده از ناحیه برخی افراد ضربه بخوریم و این خطر کمی نیست.

معاون آمار و بررسی حوزه علمیه اضافه کرد: در جریانات اخیر برخی از افراد که متاسفانه در لباس روحانیت هم بودند نقش عوامل بیگانه و جاسوس را ایفا کردند که خوشبختانه توسط سربازان گمنام حضرت ولی عصر (عج) دستگیر و پرونده قضایی برای آنها تشکیل شده است.

حجت الاسلام منتظری، بومی گزینی را از سیاست های جدی حوزه های علمیه دانست و تاکید کرد: در حال حاضر بسیاری از روستاها و مساجد در مناطق مختلف کشور فاقد روحانی هستند که در این خصوص باید با برنامه ریزی مناسب افراد مستعد جذب حوزه های علمیه شوند./924/پ202/ص
ارسال نظرات