۱۰ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۷۶۸۱۰
امام جمعه تبریز:

زمان‌شناسی تبلیغ در حوزه‌های علمیه تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: مخاطب شناسی همراه با زمان شناسی دو اصل مهم تبلیغ دین هستند.
آيت الله شبستري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، روز گذشته در مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه طالبیه تبریز اظهار داشت: تأکید رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر تحول در حوزه‌های علمیه نشأت گرفته از بصیرت و دوراندیشی ایشان است.

وی با اشاره به بهره مندی دشمنان از ابزارهای روز رسانه ای برای هجمه تبلیغی علیه جهان اسلام و تشیع خاطر‌نشان کرد: اگر تحول در حوزه های علمیه به صورت جدی و عملی پیگیری نشود، شاهد لطمات جبران ناپذیری بر پیکره فرهنگی و عقیدتی جامعه خواهیم بود.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: در شرایطی که جهان اسلام با هجمه های مختلف فرهنگی و القائی روبه‌رو است، جایز نیست طلاب و روحانیان حوزه های علمیه تنها به دروس حوزوی اکتفا کنند.

آیت الله شبستری تصریح کرد: بهره مندی از ابزار هنر و گسترش فعالیت های فرهنگی برای ترویج فرهنگ نبوی در جامعه نیاز امروز جامعه ایران است، مبلغان باید با مطالعات به روز و بی وقفه نیاز معرفتی و معنوی امروز جامعه جوان را تأمین کنند.

امام جمعه تبریز در ادامه به تشریح اصول تبلیغ و ویژگی های مبلغ توانمند پرداخت و گفت: مخاطب شناسی همراه با زمان شناسی دو اصل مهم تبلیغ دین هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر جایگاه ارزنده حوزه های علمیه آذربایجان در طول تاریخ تشیع اظهار داشت: بازیابی دوران طلایی حوزه های علمیه تبریز رسالت امروز روحانیان و متولیان این مراکز علوم دینی است.

گفتنی است، در پایان این مراسم حجت الاسلام سیدی ثانی به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه طالبیه معرفی شد و از تلاش های حجت الاسلام فاطمی تقدیر به‌عمل آمد./935/پ202/س

ارسال نظرات