۱۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۷۷۲۷۰
شیخ نعیم قاسم:

اسراییل نه تنها بحرانی برای خاورمیانه بلکه معضلی جهانی است

خبرگزاری رسا ـ شیخ نعیم قاسم، اسراییل را نه تنها مشکلی برای خاورمیانه یا اعراب، که معضلی برای همه جهان برشمرد و از تلاش برخی اعراب در راستای عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی به جای حمایت از فلسطین انتقاد کرد.
شيخ نعيم قاسم، معاون سيد حسن نصر الله


به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان، روز گذشته در مراسم بزرگداشت حافظان قرآن کریم در بیروت با اشاره به ترور محمود مبحوح، عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) به دست عاملان رژیم صهیونیستی با به کارگیری پاسپورت های کشورهای اروپایی، گفت: رژیم صهیونیستی بدین سان می کوشد تا جهان را همدست خود نشان دهد در حالی که هیچ کشوری با این ترور مرتبط نبوده است.

وی همچنین این جنایت را نشانگر آمادگی اسراییل برای زیر پا گذاشتن احترام هر مکان یا شخصی و به کارگیری انواع فریب ها و حیله ورزی ها و سوء استفاده از مردم در راستای پیشبرد جنایات خود دانست و تاکید کرد: اسراییل نه تنها بحرانی برای منطقه خاورمیانه یا اعراب، بلکه مشکل و معضلی برای کل جهان است.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به تلاش برخی اعراب برای عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی و از سر گیری مذاکرات با دشمن بدون هیچ گونه قید و شرط، گفت: اعراب در واقع اسراییل را از گردابی که در آن گرفتار آمده بود نجات دادند؛ چرا که اسراییل به عنوان بحران آفرینی در منطقه که خواهان حل مشکلات یا سازش نیست در برابر دیدگان جهانیان قرار گرفته بود.

وی با اشاره به واکنش شایسته برخی از کشورهای غربی نسبت به گزارش گولدستون راجع به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه از برگزاری تظاهرات گرفته تا موضع گیری نمایندگان پارلمان ها، گفت: با این حال، شاهد حمایت برخی از اعراب از عملکرد رژیم صهیونیستی به جای حمایت از مردم فلسطین هستم.

شیخ نعیم قاسم با اشاره به جاسوسان دستگیر شده موساد در لبنان، افزود: ما از مسؤولان لبنانی می خواهیم تا این مزدوران را به اشد مجازات خود برسانند و در اجرای عدالت هیچ کوتاهی نکنند.

وی در پایان به انتخابات شورای شهر لبنان اشاره کرد و گفت: حزب الله ترجیح می دهد تا انتخابات در موعد مقرر برگزار شود؛ چراکه این امر یک تازگی و نشاط به شهرهای مختلف می بخشد ولی اگر هیات وزیران و نمایندگان مجلس خواهان تعویق برگزاری انتخابات هستند ما مخالفتی نداریم./981/الف

ارسال نظرات