۱۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۷۷۳۹۳
نماینده ولی فقیه در سپاه گلستان:

تدبر در قرآن بهترین راه شناخت پیامبر اعظم است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه گلستان، تفحص و تدبر در آیات قرآن کریم را بهترین راه برای شناخت رسول الله‌(ص) دانست.
سپاه گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام علی گنجی، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان، روز گذشته در مراسم گرامی‌داشت هفته وحدت در روستای النگ گرگان با اشاره به سالروز میلاد نبی مکرم اسلام‌(ص) و سلاله مطهرش امام صادق‌(ع)، به ارزشمندی این ایام اشاره کرد و شناخت ابعاد شخصیت خاتم المرسلین(ص) و ائمه اطهار(ع) را ضروری برشمرد.
 
وی با بیان این که ویژگی های پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) فراوان است، به خلق و خوی پسندیده آن بزرگوار اشاره کرد و این مهم را از دلایل اصلی ترویج و گسترش اسلام و گرایش بیش از پیش مردم به این دین مبین عنوان کرد.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه گلستان‌ با اشاره به این که در مقابل تحول و گسترش انسانیت و تلاش عظیم حضرت محمد(ص) ما وظایفی داریم که باید به آن عمل کنیم، خاطر‌نشان کرد: الگو قرار دادن صفات و روش های انسان‌ساز آن بزرگوار در جای جای زندگی و ساری و جاری شدن این فرهنگ در جامعه  از اهم این وظایف است.

وی در ادامه تفحص و تدبر در آیات قرآن کریم را بهترین راه برای شناخت رسول الله‌(ص) دانست و با تأکید بیش از پیش بر آموزه های دینی قرآنی، این مسأله را رمز توسعه و حرکت بالنده خواند و تصریح کرد: اگر امروز تفکر دینی و ارزش های در بردارنده آن را احیا نکنیم، به یقین عقب خواهیم ماند.

حجت الاسلام گنجی تقویت نقاط مشترک فرهنگی را در جهت ارتقای فرهنگ همدلی و استحکام وحدت بسیار سازنده و ضروری خواند.
 
وی در پایان با گرامی‌داشت هفته منابع طبیعی و یادآوری پانزدهم اسفند روز درختکاری، توجه به این مهم را ارزشی بزرگ و از مسایل نقش دارنده برشمرد و با بیان این که حفظ منابع طبیعی، اخلاقی دینی است که می بایست فرهنگ آن در جامعه نهادینه شود، بر توجه به این موضوع تأکید کرد و خواستار برنامه ریزی صحیح در این باره شد./950/پ202/س
ارسال نظرات