۱۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۷۷۵۲۸
امام جمعه اصفهان:

فعالیت شغلی و تحصیلی بانوان نباید عزت آنها را مخدوش کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: کار فرهنگی باید رشد فرهنگی ایجاد کند از این رو هر کاری را نمی توان کار فرهنگی دانست.
آيت الله طباطبايي امام جمعه اصفهان


به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در دیدار با معاون اجتماعی امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری و اعضای این معاونت بر لزوم مهندسی فرهنگی تاکید کرد و گفت: برنامه ریزی های ما محدود به زمانهای کوتاه است و در کارهای فرهنگی آینده نگری نداریم ، بنابراین اگر با این روند پیش رویم ، نباید به آینده امیدی داشته باشیم.

آیت الله طباطبایی به ویژگی تدین مردم اصفهان اشاره کرد و افزود: اصفهان قبل و بعد از انقلاب مردم متدینی داشته و انصافا در وضعیت خوبی به سر می برد.

وی تنها شرط اثر گذاری فعالیتهای فرهنگی را زیر بنایی بودن و اساسی بودن آنها دانست و گفت: همانطور که یک ساختمان مهندسی دارد مسائل اخلاقی نیز نیاز به بررسی و مهندسی دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: برای هر چیزی چشم انداز چند ساله تعریف می شود اما برای مسائل اخلاقی هیچ چشم اندازی نداریم و جای تاسف است که همه حرف فرهنگ می زنیم اما کار فرهنگی ثمربخشی انجام نمی دهیم.

وی بر لزوم آینده نگری در فعالیتهای فرهنگی تاکید کرد واظهار داشت: برنامه ریزی های ما محدود به زمانهای کوتاه است و در کارهای فرهنگی آینده نگری نداریم ، بنابراین اگر با این روند پیش رویم ، نباید به آینده امیدی داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: همه ما در کنار فرهنگ غربی بزرگ شده ایم از این رو باید ذات این فرهنگ را از دل این مردم بیرون کشید چرا که تا زمانی که تفکر مردم غربی باشد کار فرهنگی به نتیجه نخواهد رسید.

آیت الله طباطبایی تقویت دینداری مردم را تنها راه نجات فرهنگی ملت دانست وافزود: آنچه به انسان توان وشجاعت می دهد، دین است ، به همین دلیل امامان معصوم (ع) شجاعترین مردم هستند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: هر چه وابستگی به خدا بیشتر باشد ، ترس کم می شود بنابراین وقتی مردم را بی دین و ترسو پرورش دهیم ، از تهدیدات می ترسند و شایعات و وعده های دروغین را راحت قبول می کنند و این موضوع مشکلات زیادی را به دنبال خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان از عدم پیگیری مسوولین به منظور جداسازی کلاسهای دانشگاهی و عدم تطابق رشته های دانشگاهی با جنسیت پذیرش آنها گلایه کرد وگفت: باید عزت بانوان مسلمان در جامعه حفظ شود و زنان در کارها و رشته هایی مشغول به کار شوند که عزت آنها را خدشه دار نکند. /901/د102/ع

ارسال نظرات