۲۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۷۷۸۳۶

مراسم آغاز سال نو در گلزار شهدای گیلان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان از برگزاری مراسم تحویل سال نو در گلزار شهدای سراسر این استان خبر داد.
گلزار شهدا
نادر نصیری، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، فرا رسیدن سال نو و تحول طبیعت را جلوه‌ای از شکوه و عظمت بی‌پایان خلقت هستی دانست و گفت: مراسم تحویل سال نو ساعت 21 و دو دقیقه و 13 ثانیه روز شنبه 29 اسفند سال 88 در گلزار شهدای سراسر استان برگزار خواهد شد و همزمان گلزار شهدای سراسر استان با حضور مردم و خانواده شهدا غبار روبی، عطر افشانی و آذین بندی خواهد شد.

وی با اشاره به این که امیدواریم با حضور قلبی در کنار قبور مطهر شهدای گرانقدر اسلام، گامی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه برداشته شود، افزود: آسایش و امنیت امروز کشور به برکت خون شهداست که باید با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در راه‌ آرمان‌های آنها گام برداشت.

رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان در بخش دیگری از سخنان خود از ساماندهی 80 درصد گلزار شهدای استان معادل 966 گلزار در سطح این استان خبر داد و گفت: یک هزار و 211 گلزار شهدا در  گیلان وجود دارد که معادل 7 درصد گلزار شهدای کل کشور است.

وی با بیان این که شش هزار و 757 مزار شهدای کشور متعلق به گیلان است، افزود: این استان در مقایسه با سایر استان های کشور از نظر تعداد گلزارهای شهدا رتبه چهارم و از نظر تعداد مزارهای شهدا رتبه دهم را دارا است.

نصیری با اشاره به وضعیت گلزارهای استان قبل از تشکیل کارگروه ساماندهی گلزارهای شهدا، تصریح کرد: تا پایان سال 83، فقط 19 گلزار شهدا از هزار و 211 گلزار و 480 مزار شهدا ساماندهی شده بود که با تلاش دولت دهم و با آغاز فعالیت کارگروه از اواسط سال 84 این تعداد افزایش یافت.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 966 گلزار معادل 80 درصد و سه هزار و 630 مزار شهدا معادل 54 درصد به صورت کامل ساماندهی شده و بقیه گلزارها در دست اقدام است.

نصیری در پایان پراکندگی گلزارهای شهدا در سطح استان را از عوامل تأثیر گزار در ساماندهی دانست و گفت: اهتمام رییس جمهور در امر ساماندهی گلزار شهدا، فضای حاکم بر جامعه، علاقه مسؤولان نظام و افزایش اعتبارات عمرانی مرتبط با پروژه های ساماندهی گلزارهای شهدا از فرصت ها و امکانات خوبی است که باید نهایت بهره برداری را از این موقعیت کرد./950/پ202/س
ارسال نظرات