۲۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۷۸۰۷۱

مسؤول جدید دبیرخانه انجمن های علمی پژوهشی حوزه علمیه قم معرفی شد

خبرگزاری رسا ـ رییس گروه سیاست پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از سوی معاون پژوهش حوزه‌های علمیه به عنوان مسؤول جدید دبیرخانه انجمن های علمی پژوهشی حوزه معرفی شد.
حجت الاسلام مهاجرنيا


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید علی عماد، معاون پژوهش حوزه های علمیه، ظهر امروز 25 اسفندماه در دیدار انجمن تعلیم و تربیت حوزه علمیه قم با آیت‌الله مرتضی مقتدایی، حجت‌الاسلام محسن مهاجرنیا، رییس گروه سیاست پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی را به عنوان مسؤول جدید دبیرخانه انجمن های علمی پژوهشی حوزه معرفی کرد.

وی افزود: حجت‌الاسلام مهاجرنیا در سال 89 و دوره جدیدی از فعالیت های انجمن های علمی پژوهشی حوزه مدیریت خواهند کرد که آن را دوره توسعه کمی و کیفی انجمن ها نامگذاری کرده اند.

در ادامه این دیدار، مسؤول جدید دبیرخانه انجمن های علمی پژوهشی حوزه علمیه قم با اشاره به سیاست های حوزه در راستای تعلیم و تربیت، خواستار به کارگیری تعلیم و تربیت در قالب های سیاسی نظام آموزشی و در بدنه حوزه شد.

وی با بیان این‌که انجمن های علمی پژوهشی حوزه در هفتمین سال تأسیس، خود را تثبیت کرده است، اظهار داشت: بزرگان حوزه و مراجع تقلید، انجمن های علمی پژوهشی را به رسمیت شناخته اند و بالاتر از آن رهبر معظم انقلاب آن را تأکید کرده اند.

حجت‌الاسلام مهاجرنیا بر برداشتن یک خیز و جهش در فعالیت های انجام شده از سوی انجمن های علمی حوزه تأکید کرد و گفت: هنوز نتوانسته ایم جایگاه شایسته ای را که انجمن های علمی حوزه به دست آورده اند و رسمیت مقام اثباتی این انجمن ها را در عمل نشان دهیم.

وی تصریح کرد: حرکت برای تثبیت انجمن های علمی در نظام آموزشی، تبلیغی و تدریسی حوزه با برنامه ریزی منظم و ترسیم چشم انداز کوتاه مدت پنج ساله با استفاده از ظرفیت های بسیار خوب انجمن های یازدگانه و حضور هزار متخصص ضروری است.

مسؤول جدید دبیرخانه انجمن های علمی پژوهشی حوزه با اشاره به ظرفیت های نهفته در انجمن های علمی پژوهشی حوزه، خواستار شد: توسط شاخص های توسعه و ویژگی های قابل تعریف، در یک برنامه پنج ساله، رقابتی بین دانش آموختگان حوزوی ایجاد شود. /920/پ202/ص

ارسال نظرات