۱۹ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۷۸۸۷۶
مدیر مرکز فقهی ائمه اطهار:

پایبندی به رضای خداوند سبب برکات فراوان در زندگی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: اگر‌ رضای خدا را بر رضای خود ترجیح دهیم، خدا نعمت‌هایی ویژه‌ خود را در زندگی شخصی و اجتماعی جاری می‌کند.
آيت الله محمد جواد فاضل لنكراني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی، در پایان درس خارج فقه خود گفت: در حدیثی قدسی می خوانیم که خداوند با قسم‌یاد کردن بر هفت چیز می‌گوید؛ هیچ بنده‌ای میل خود را بر من مقدم نمی‌کند مگر این‌که چند اثر را بر آن مترتب می‌کنم؛ امورش را متشتت می‌کنم یعنی اضطراب را بر او مسلط می کنم و می‌بینیم که دنیا طلبان همین حالت را دارند. دوم قلب او را مشغول دنیا می کنم، و بعد این‌که دنیا را بر آن مشتبه می‌سازم یعنی نمی گذارم حق و باطل را بفهمد.

این استاد خارج حوزه علمیه ادامه داد: ما هر روز در این دو راهی قرار می گیریم که یک طرف خدا، و یک طرف دیگر شیطان است، یک راه میل نفسانی است یک راه رضایت خداوند، ما چقدر خود را امتحان کرده ایم که بین رضای خودمان و رضای خداوند، کدام را انتخاب می کنیم، هر چند انتخاب راه خدا برای ما ضرر آبرویی و مالی داشته باشد.

وی اظهار داشت: انسان گاه در جمعی قرار می گیرد که می بیند اقتضاء دارد علیه کسی صحبت کند؛ اما میل خدا این است که سکوت کند یا در یک موقعیتی باید یک حرفی بزند، یا یک چیزی بنویسد که رضای خداوند در آن است، هر چند احتمال دهد که آبروی او می رود و روحانیان باید آگاه باشند که حرفی را که لازم است، گفته شود، ایراد کنند.

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان ادامه حدیث گفت: اما اگر کسی رضای خدا را بر رضای خود ترجیح داد، خدا نعمت‌هایی را بر آن وعده داده است، اول این‌که ملائکه حافظ او می‌شوند، دوم آسمان و زمین در اختیار رزق او قرار می‌گیرند، و سوم این‌که در حالی که او از دنیا فراری است، دنیا به سوی او روی می آورد.

مدیر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)‌ ابراز داشت: بر خلاف شایعات، امروزه طلبه‌ها وضع زندگی سختی دارند، ‌که ما از نزدیک با وضع زندگی طلاب آشنا هستیم، اما اگر طلبه‌ای تشخیص دهد که میل خداوند درس خواندن او است و سختی ها را برای خداوند تحمل کند، این آثار برای به وجود می‌آید.

استاد حوزه علمیه در پایان بیان داشت: البته باید به این نکته توجه داشت که این کارها باید برای خدا انجام شود و اگر کسی تنها برای به‌دست آوردن این ویژگی‌ها راه خدا را انتخاب کند، آن گاه معلوم نیست که نتیجه‌ای‌ دربر داشته باشد یا خیر. باید رضای خدا را در تمام امور همچون درس، زندگی شخصی و اجتماعی در نظر داشته باشیم.‌/909/پ202/س

ارسال نظرات