۲۲ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۷۹۰۴۵
امام جمعه بهبهان:

اصلاح مدیریت فرهنگی نیازمند ارتقای فرهنگ عمومی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهبهان اصلاح مدیریت فرهنگی را گامی مهم در راستای ارتقای فرهنگ عمومی در جامعه عنوان کرد.
حجت الاسلام و المسلمين شکر الله سليماني
امام جمعه بهبهان
حجت الاسلام شکرالله سلیمانی، امام جمعه بهبهان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع مسؤولان و تأکید ایشان بر مسائل فرهنگی اظهارداشت: با توجه به این که نظام و انقلاب ایران، براساس اسلام و برگرفته از مکتب اهل بیت(ع) است قطعاً ترویج فرهنگ دینی پایه و اساس آن خواهد بود.

وی با بیان این که توجه به مسائل فرهنگی ضروری است، خاطرنشان کرد: دین، مذهب و اعتقادات ملت شریف ایران سبب شده تا مسائل فرهنگی در جامعه و ارکان انقلاب و نظام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار باشد؛ از این رو باید همه مسؤولان و دستگاه های تأثیرگذار‌ در راستای این مهم گام بردارند.

امام جمعه بهبهان اصلاح مدیریت فرهنگی را لازمه ارتقای فرهنگ عمومی دانست و ابراز داشت: مدیریت جامع، برنامه‌ریزی براساس پشتوانه فکری، تأمین نیروی انسانی، تخصیص اعتبارات بودجه‌ای، شناسایی نقاط ضعف و قوت و استفاده از استعدادهای سرمایه‌های موجود از مسائل ضروری برای موفقیت در زمینه مباحث فرهنگی است.

حجت الاسلام سلیمانی با تأکید بر این‌که مهم‌ترین نیاز جامعه ترویج احکام دینی، معارف و عقاید اسلامی است، افزود: حوزه های علمیه مهم‌ترین مرکز در راستای تحقق هدف بزرگ ارتقای فرهنگ عمومی و بروز چهره دینی در زندگی مردم است.

وی بر ضرورت افزایش همکاری نهادهای فرهنگی و حوزه علمیه تأکید کرد و بیان داشت: تقویت حوزه‌های علمیه و استفاده از ظرفیت‌های موجود گامی مهم برای تحقق هدف بزرگ رهبری در خصوص ارتقای فرهنگ عمومی است./945/ت302/س
ارسال نظرات