۲۲ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۷۹۰۵۱
امام جمعه مسجد سلیمان:

فرهنگ برگرفته از قرآن سعادت جامعه را تضمین می‌کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مسجد سلیمان با اشاره به این که مقوله فرهنگ اساس و بن مایه تمدن هر جامعه‌ است، فرهنگی را‌ سبب رشد و شکوفایی انسان دانست که برگرفته از قرآن و مکتب اهل بیت(ع) باشد.
حجت الاسلام و المسلمين اميني
امام جمعه مسجد سليمان
حجت الاسلام محمد صادق امینی، امام جمعه مسجد سلیمان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اساس و بن مایه تمدن هر جامعه‌ای را مقوله فرهنگ عنوان کرد و خاطر‌نشان کرد: فرهنگی سعادت ساز است و رشد و شکوفایی انسان را فراهم می‌کند که برگرفته از فرهنگ قرآن و مکتب اهل بیت(ع) باشد.

امام جمعه مسجد سلیمان از ‌آثار و برکات فرهنگ غنی اسلامی را وجود حوزه‌های علمیه و وجود نخبگان دانشگاهی دانست.

وی با اشاره به کاستی های فرهنگی در جامعه ابراز داشت: آنچه که اکنون ضعف جدی فضای جامعه است، تطبیق ساختارهای کنونی با فضای مدرن و مطالبات نسل جدید است که این کار‌ در دنیای امروز بسیار پیچیده است.

حجت الاسلام امینی با انتقاد از عملکرد حوزه‌های علمیه و سازمان‌های فرهنگی تصریح کرد: با گذشت 32 سال از انقلاب اسلامی اما همچنان خلأ فعالیت‌های فرهنگی حوزه‌های علمیه در سطوح و مراکز مختلف جامعه احساس می‌شود و به سبب نبود دسته‌بندی و طبقه‌بندی صحیح این نهاد‌ها، کارآیی مطلوبی از سازمان های فرهنگی حاصل نمی‌شود.

وی همچنین با انتقاد از عملکرد شورای مدیریت حوزه‌های علمیه قم‌ بیان داشت: با این‌که رهبر معظم انقلاب در سال های گذشته بر ایجاد تحول در حوزه‌های علمیه تأکید و حتی از نبود رسیدگی به این امر گلایه داشتند؛ اما متأسفانه آن‌چنان که از شورای مدیریت حوزه‌‌های علمیه قم انتظار می‌رفت، عمل نشد.

حجت الاسلام امینی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش بسزای کاروان‌های راهیان نور در جامعه اشاره و خاطر‌نشان کرد: خوشبختانه این برنامه که با حمایت و پشتیبانی مقام معظم رهبری آغاز شد، تأثیر مطلوبی در جوانان به جای گذاشته، به گونه‌ای که جوانان بسیاری به برکت این کاروان‌ها مسیر زندگی خود را تغییر داده‌‌اند.

‌وی‌ به ترویج اسلام و فرهنگ اسلامی در دیگر نقاط جهان اشاره کرد و گفت: با یاری خداوند متعال و حمایت‌های رهبری از حوزه‌های علمیه، امروز شاهد هستیم بسیاری از جوانان جهان جهت تحصیل علوم دینی به ایران آمده و پس از فراگیری علوم اسلامی، مبلغ دین مبین اسلام در کشور خود می‌شوند.

امام جمعه مسجد سلیمان در پایان به بیان وظیفه رسانه‌ها در حل مشکلات فرهنگی اشاره کرد و ابراز داشت: رسانه‌ها می‌توانند با یافتن مشکلات، انعکاس به مدیران و پی‌گیری در جهت رفع آنها، موجبات حل مشکلات فرهنگی جامعه و کشور را فراهم سازند./945/ت302/س
ارسال نظرات