۰۹ تير ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۷۹۶۱۶
13 تیرماه؛

کتاب آسیب‌شناسی دین‌پژوهی معاصر در قم نقد می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نشست علمی نقد کتاب آسیب‌شناسی دین‌پژوهی معاصر نوشته حجت الاسلام خسروپناه در قم برگزار می‌شود.
آسيب شناسي دين پژوهي معاصر


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست‌ علمی نقد کتاب آسیب‌شناسی دین‌پژوهی معاصر به همت مرکز همکاری‌های علمی و پژوهشی و مدیریت ساماندهی پژوهش‌های دینی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، 13 تیرماه برگزار می‌شود.

این کتاب به تحلیل دین شناسی شریعتی، بازرگان و سروش پرداخته است.
در این نشست حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه به عنوان نویسنده کتاب و حجت‌الاسلام محسن غرویان به عنوان ناقد حضور  و دبیر علمی آن را حجت‌الاسلام سیدسجاد ایزدهی به عهده خواهد داشت.

حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، مدیر گروه فلسفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی پیش از این در معرفی کتاب آسیب‌شناسی دین‌پژوهی معاصر به خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: این کتاب نقدی بر دین‌شناسی روشنفکران دینی معاصر است که به نقد و بررسی سه گفتمان دین‌شناسی مهدی بازرگان، دکتر علی شریعتی و عبدالکریم سروش می‌پردازد.

وی افزود: کتاب آسیب‌شناسی دین ‌پژوهی معاصر ضمن تدوین چیستی دین‌پژوهی، آسیب‌شناسی و روش‌شناسی آن، عناصر اصلی سه گفتمان دین‌شناسی شخصیت‌های نامبرده را تبیین، تحلیل و ارزیابی می‌کند.

حجت‌الاسلام خسروپناه با بیان این‌که آسیب‌شناسی دین‌پژوهی معاصر در کتاب فصل حائز امتیاز شد، خاطرنشان کرد: بخش اول کتاب به کلیات تحقیق می‌پردازد و بخشی دیگر به دین‌شناسی بازرگان و منظومه فکری وی که عمدتاً بحث‌هایی مانند انتظار بشر از رابطه علم و دین است را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: بخش سوم کتاب به دین‌شناسی و منظومه فکری علی شریعتی و بخش پایانی نیز دین‌شناسی عبدالکریم سروش را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد و در پایان به تبیین، تحلیل و ارزیابی آراء می‌پردازد.

خاطرنشان می‌شود: آسیب‌شناسی دین‌پژوهی معاصر در شمارگان 2500 نسخه، 672 صفحه و بهای هشت هزار تومان از سوی انتشارات سازمان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است.

گفتنی است، نشست علمی آسیب‌شناسی دین‌پژوهی معاصر، یکشنبه، 13 تیرماه از ساعت 10:30 تا 12:45 در سالن کنفرانس همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود. /920/پ202/ع

ارسال نظرات